העבודה שלי – להתאים למנהלי שיווק ובעלות עסקים (וההפך) את ספקי הדיגיטל הנכונים להם – מזמנת לי לפחות פעמיים בשבוע את השאלה:
שופיפיי או וורדפרס?
איזו פלטפורמה עדיפה לשדרוג או בניית חנות אינטרנטית רצינית?
(השוואת פלטפורמות איקומרס למתחילים תמצאו כאן).
אני עובדת עם מאות ספקי דיגיטל, ולכל אחת ואחד המערכת האהובה עליהם. אבל מה נכון לחברה או לעסק שלך?
כדי להקל על עצמי ועליכם, על כל מי שמביטים כמוני מלמעלה על כל מערך השיווק של חברה או עסק, החלטתי לשים את הידע שלי על השולחן (הוירטואלי...), ולהביא לכן ולכם טבלת השוואה ברורה.
נתחיל מטבלה בסיסית, ורגע לפני דווקא מהשורה התחתונה:
לשדרוג או בניית אתר מכירות סטנדרטי, שמכיל בעיקר קטלוג ויכולת שכנוע לרכישה – עדיפה שופיפיי.
לשדרוג או פתיחת חנות אינטרנטית מיוחדת, עם אפיון מיוחד, מסע לקוח מיוחד או רכיבים לא סטנדרטיים – עדיפה וורדפרס.
למה?
בואו נצלול יחד.
שיקול | וורדפרס | שופיפיי |
ייתרון מרכזי | פתוחה לכל חלום עיצובי או תכנותי | פשוטה לבנייה, קלה לקידום ברשתות חברתיות וגוגל שופינג |
חיסרון מרכזי | יקרה יותר לבנייה בזמן וכסף | מוגבלת לתבניות בנייה ועיצוב של המערכת |
אפיון – תוכנית בסיס של האתר ושל מסע הלקוח באתר | מורכב, תמחור בינוני-גבוה | פשוט, תמחור נמוך-בינוני |
יכולות המערכת – תמיכה בדרישות מיוחדות | קוד פתוח - כל דבר שתחלמו עליו | קוד סגור - טובה לדרישות סטנדרטיות |
בנייה – תכנות חנויות וירטואליות | מורכבת יותר, זמן ומחיר גבוהים יותר | פשוטה יותר, זמן ומחיר נמוכים יותר |
עיצוב | כל האפשרויות פתוחות – לפי תבנית קיימת או בכל עיצוב שתרצו | רק לפי תבניות. מותאמות בקלות לעיצוב, אבל מוגבלות |
תוספים - רכיבים מבחוץ כמו פופ-אפים, קופונים, אוטומציות וכו'. | כל דבר שתחלמו עליו כבר פותח ונוסה | הרבה אופציות טובות, במיוחד למכירה אונליין, אבל לא הכל אפשרי |
שיווק – חיבור קטלוג לערוצי שיווק | אפשרי, דורש תכנות ותחזוקה | מיידי, פשוט וקל כמעט לכל מערכת |
תמחור חודשי – לאחסון ותבנית | עשרות עד מאות דולרים בחודש, בהתאם לכמות המבקרים | עשרות עד מאות דולרים בחודש, בהתאם לכמות המבקרים |
ועכשיו, כשהבנו את הבסיס, בואו נבחן את המערכות כל אחת לגופה בזריזות, בהתאם לשיקולים המרכזיים של מנהלות ומנהלי שיווק.
מה היא שופיפיי ולמה היא טובה?
שופיפיי היא מערכת בניית חנויות וירטואליות.
כלומר, היא פלטפורמה שמאפשרת לכל אחת ואחד לבנות אתר – שמיועדת ספציפית לבניית חנות אינטרנטית.
ככזו, היא יודעת כל מה שצריך על איקומרס: איך לבנות עמוד מוצר שעונה ללקוחות על כל השאלות, איך לבנות מסע לקוח שעוזר למכור יותר ואיך להתחבר לכל ערוצי השיווק והמכירה.
בארה"ב, היכן שיש לה גם מחסני שילוח ולוגיסטיקה (כן, ממש כמו אמזון – שהיא לא מערכת בניית אתרים אלא שוק מוצרים, מרקטפלייס), היא המערכת הפופולארית ביותר לפתיחת חנות אינטרנטית. במהלך 2022 היא הפכה פופולארית אפילו יותר מוורדפרס לתחום החנויות.
אבל איך נלחמים באמזון, שהיא המקום שאליו הולכים רוב האמריקאיים לעשות את הקניות הוירטואליות שלהם? כאן נכנס –
הייתרון המרכזי של שופיפיי לבניית אתר מכירות
שופיפיי נקטה באסטרטגיה חכמה מאוד: היא מפתחת את החנויות של רשתות חברתיות ופלטפורמות ענק.
היא זו שבנתה עבור פייסבוק, אינסטגרם ווטסטאפ את החנויות הפנימיות שלהן, אלה שמאפשרות לכל מותג להציג
מוצרים ולתייג אותם בפוסטים, ולמכור ישירות מתוך האפליקציות, בלי לצאת מאתר.
היא זו שבנתה עבור גוגל את טאב השופינג, שמאפשר לממשק חנות ישירות למודעות ולטאב השופינג.
היא זו שבנתה את האפשרות להציג ולרכוש מוצרים בתוך האפליקציה של טיק טוק, ספוטיפיי ואפילו נטפליקס.
כלומר, החיבור של קטלוג המוצרים שלך בשופיפיי לאינסטגרם, ווטסאפ, גוגל שופינג ושות' – הוא קליל, מיידי ונטול כאב ראש.
זה לא אומר שאי אפשר לחבר קטלוג וורדפרס – זה פשוט אומר שזה הרבה יותר קל וחוסך המון עבודה בשופיפיי.
ייתרונות נוספים של שופיפיי:
- מהירות וקלות פיתוח – כיוון שהיא מערכת סגורה (מיד נסביר), הרבה יותר קל ומהר לפתוח בה אתר, ולכן לרוב הוא יהיה פחות יקר. למחירוני בניית אתרים – לחצו כאן.
- בנויה למכירות – שופיפיי נבנתה במיוחד כדי להביא כמה שיותר מכירות לעסקים שבוחרים בה, והיא נותנת מערכת מעולה לטובתן.
- תוספים טובים למכירות – מחיבור לסליקה וחשבוניות ועד פופ-אפים ואוטומציות, שופיפיי מציעה כל מה שצריך כדי לבנות חנות חזקה.
החיסרון המרכזי של שופיפיי:
בניגוד לוורדפרס, שהיא מערכת קוד פתוח שכל אדם בעולם יכול/ה לפתח לה מגוון תוספים, שופיפיי
היא מערכת סגורה. כלומר, היא מפתחת את הפיצ'רים המרכזיים בעצמה, ונותנת גישה למספר מוגבל של מפתחי תוספים, וזהו.
אם יש לך דרישה מיוחדת – מסע לקוח לעיצוב בעצמו של המוצר, רכישה בשלבים, שילוב של רכישה וקביעת פגישה באותה סליקה, כל דרישה מיוחדת – שופיפיי תתאים פחות. תמיד אפשר למצוא פתרונות, אבל הם יצריכו הרבה יותר זמן עבודה ותקציב.
לכן, במקרה הזה, עדיפה וורדפרס.
מה היא ווקומרס – מערכת החנויות של וורדפרס – ולמה היא טובה?
כולם (כמעט) יודעים שוורדפרס היא מערכת בניית האתרים הכי פופולארית בעולם. אבל למה?
קודם כל, כי היא מערכת קוד פתוח. זה אומר שכל התוכנה מאחורי הקלעים שלה חשופה למי שירצה, וכל מפתח/ת בעולם יכול/ה לבנות תוספים, תבניות עיצוב וכלים לוורדפרס.
זה הופך אותה למערכת המועדפת על רוב מפתחי האתרים, שיכולים לעשות בה כל מה שירצו.
אבל זה לאו דווקא המערכת הטובה ביותר לכל חברה או עסק – הקוד הפתוח נושא בחובו גם עושר גדול של אפשרויות ותוספים שלעיתים קשה להבין מי מהם איכותי ומי מנסה לרמות אותנו...
ומה זה ווקומרס הזה? פשוט, אלה החנויות. בוורדפרס בונים כל דבר, מבלוג של הבת שלי, בכיתה ד', עד אתר תדמית של החברות המובילות בעולם. ו-ווקומרס היא הזרוע המסחרית שלה, זו שאמונה על בניית חנויות וירטואליות.
הייתרון המרכזי של וורדפרס לבניית אתר מכירות
הקוד הפתוח והיכולת לפתח כל דבר שנחלום עליו מהווים ייתרון מאוד רציני, במיוחד לדרישות קצת פ
חות סטנדרטיות. מסע לקוח קצת אחר, שמאפשר ללקוחות לבחור מגוון דברים?לעצב לעצמם מוצר? לחבר מכירה עם דברים נוספים, כמו קביעת פגישה?
כל אלה – וכל דבר חדש שתחלמו עליו – כבר בנו בוורדפרס. כל פיצ'ר ותוסף כבר קיימים, ואלו שלא – אפשר לפתח.
הכל אפשרי.
זה נכון גם ברמת העיצוב – היום אפשר לעצב כל דבר, בכל צורה, בוורדפרס (למשל, דרך אלמנטור). ממש, ממש כל דבר.
יתרונות נוספים של וורדפרס
- אין-סוף תוספים: תוסף בדיקת SEO?מערכת פופ-אפים משולבת קופונים?אוטומציה מורכבת? כל תוסף שרק תחשבו עליו פותח כבר לוורדפרס. כנראה. ואם הוא לא זמין עדיין, אפשר לבנות אותו.
- הבעלות המלאה שלך: אם מחר יקרה אסון ושופיפיי תיסגר, האתר שלך ייעלם. בוורדפרס, הכל בידיים שלך – כל החומר מאוחסן בשרת שהעסק שוכר, והכל נשאר אצלך.
החיסרון המרכזי של וורדפרס
הקוד הפתוח משמעותו גם שצריך לשבת ולבנות כל אתר לעצמו, ופחות קל ומהיר להסתמך על מה שכבר בנו בשבילך. לכן, כמות הזמן והעבודה – ולכן גם תקציב הפיתוח – עולים בהתאם.
למחירוני בניית אתרים – לחצו כאן.
בנוסף, הקוד הפתוח מגיע גם לידיים פחות נחמדות משלך, ויש לא מעט תוספים מרושעים שפותחו כדי לרמות אותנו ואת הלקוחות. לכן, תמיד צריך להיזהר ולהיעזר בתחזוקת אתרים איכותית.
אז ווקומרס או שופיפיי? השורה התחתונה
בעצם כבר כתבתי אותה למעלה, אבל אם הגעת עד כאן, יכול להיות ששכחת:
לשדרוג או בניית אתר מכירות סטנדרטי, שמכיל בעיקר קטלוג ויכולת שכנוע לרכישה – עדיפה שופיפיי.
לשדרוג או פתיחת חנות אינטרנטית מיוחדת, עם אפיון מיוחד, מסע לקוח מיוחד או רכיבים לא סטנדרטיים – עדיפה וורדפרס.
עזרתי לך בהחלטה הזו? אני יכולה לעזור לך גם למצוא את המעצב/ת ובונת האתרים המושלמים בשביל הצרכים שלך. זו העבודה שלי. לייעוץ והתאמה – לוחצים כאן.
ומי מהחברים או הקולגות שלך יוכל להיעזר בהשוואה הזו?
שתפו:
Comments