top of page
תמונת הסופר/תנעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסט

מי מובילה בקרב הוידאו, אינסטגרם או טיקטוק? חדשות הדיגיטל 25.12.23

חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 25.12.23

הכי חשוב השבוע: אינסטגרם מול טיקטוק


כולנו יודעים לשנן מתוך שינה שתוכן הוא המלך ווידאו הוא משיחו, ולכן מכינים תוכניות וידאו מקיפות ל-2024. נכון?


אני מקווה. בשבילכם, בעיקר.

אבל באיזו פלטפורמה הכי נכון לבנות את הוידאו המקורי שלנו?


"בכולן" זו תשובה סבירה, כי ברור שאחרי שיש וידאו ראשי אפשר להתאים אותו לכל פלטפורמה. אבל הוידאו יראה ביצועים טובים בהרבה אם נכין אותו מראש בעזרת העריכה של אחת הפלטפורמות.


"תלוי" היא התשובה המדוייקת ביותר, כי אם הקהל שלכם הוא נוער - ברור שטיקטוק חזקה יותר, ואם הוידאו הוא יותר הדרכתי או שאנשים עשויים לחפש אותו בגוגל, יוטיוב היא הפלטפורמה בשבילכם.


אינסטגרם עדיין מנצחת את טיקטוק בצפייה בוידרו
מתוך המחקר של Amplifi, לחצו למחקר המלא

בשביל כל השאר, יש לי חדשות מעניינות: לפי המחקר של Amplifi, פלטפורמת עבודה עם ריבוי ערוצים, ב-2023 הרילז של אינסטגרם אכלו את טיקטוק בלי מלח, ואז ניגבו את הריצפה איתה. כן, עדיין. במיוחד רילז ארוכים דווקא, של מעל 90 שניות.


כמובן שכמו שרובנו שמנו לב, לסטוריז של אינסטגרם יש יותר חשיפה. זה ה-מקום שבו רוב הקהל עבר להתעדכן במה קורה עם החברות, החברים, והמותגים שרוצים להיות הבסטיז שלנו אבל הם לא, כי הם מותגים.


אבל דווקא החיבור של אינסטגרם בין הסטוריז לרילז - בין המקום לבהות פאסיבית בעדכונים לקליק בכוונה-תחילה, בשביל להתעניין לעומק - יוצר גם יותר צפיות בוידאו ארוך, מהסוג שמעמיק היכרות עם המותג, וגם צפייה ארוכה יותר.

החשיפה הטובה ביותר היא בסטוריז של אינסטגרם
מתוך המחקר של Amplifi, לחצו למחקר המלא

ממש כמו שכתבנו על הקשר החדש והמרגש בין יוטיוב שורטס לוידאו הארוך יותר בערוץ, כאן (מומלץ).


ואגב אינסטגרם - ת'רדז, חיקוי-הטוויטר של אינסטגרם, הושקה באירופה וגדלה גם בארה"ב. בארץ עדיין החדירה בפועל מינימלית, מעט מאוד קהל מבלה שם זמן.


משפיע על תכניות השיווק? רילז - כמובן. ת'רדז - עזבו כרגע.

האם נתחיל לשלם מע"מ על הזמנות מחו"ל?


יוקר המלחמה העלאה מהאוב חוק שנקבר מזמן, וזכה לשם "מס נטפליקס" - מיסוי ישראלי על התשלומים שלנו לחברות בינלאומיות, מנטפליקס וספוטיפיי עד אמזון ועלי אקספרס.


ואם כמוני, אתם מסדרים את הקניות שלכם בחו"ל בחבילות של בין המינימום למשלוח חינם אבל לא יותר מ-75$ - הגבול שמעליו מתחילים לשלם מע"מ - אנחנו בדיוק האנשים שהחוק הזה יפגע בהם.


מצד שני, בשבוע שעבר ראינו את נפילת אתר האיקומרס של עזריאלי.קום, וכסיבה מרכזית צוין המע"מ שצריך לשלם בארץ, ומייקר את המחירים לעומת חו"ל. אז אולי אלה חדשות טובות לשוק הישראלי, שיעודדו רכישה אונליין כאן בארץ?


משפיע על תכניות השיווק? בעקיפין. אם אתם מתכננים מהלך משמעותי באיקומרס - פתיחת חנות אונליין, שדרוג חנות או (לא עלינו) סגירה, הייתי ממתינה קצת עד שהתמונה תתבהר, כי החוק הזה ישנה אותה משמעותית.

גוגל ואינסטגרם מקלות על המפרסמים


יוטיוב ממשיכה להעשיר את סוגי המודעות שלה, ועכשיו היא מקלה על המפרסמים עוד יותר ברכישת "מודעות שמורות", או "Reservation Video Campaigns".

מה זה "מודעות שמורות"? או, טוב ששאלת.

אלה מודעות במיקומים מסוימים - בתוך הפיד הראשי של יוטיוב, למשל - במחיר ידוע מראש לכל אלף חשיפות. כן כן. בעבר המורכבות של סוג הקמפיין הזה שמר אותה לסוכנויות גדולות ומפרסמי-ענק, ועכשיו הן זמינות לכל מפרסמת ומפרסם. תהנו!


אינסטגרם מקלה דווקא בתחום השידור לייב - תחום שיוטיוב וטיקטוק חזקות בו לאחרונה, והיא כמובן לא מוכנה להישאר מאחור. היא מאפשרת להתחבר בקלות לאפקליקציות חיצוניות, דוגמת OBS האהובה על יוצרי תוכן. עדיין בשביל כל הטוב הזה תצטרכו חשבון "יוצר/ת תוכן" (Creator), אבל מאוד פשוט לעבור אליו, ואם אתם יוצרים הרבה תוכן - כדאי.


משפיע על תכניות השיווק? אם מודעות וידאו או שידור לייב הם חלק מהאסטרטגיה שלכם - כמובן. האם הם צריכים להיות? שלחו ווטסאפ ותהיה לנו תשובה ספציפית בשבילכם.


גוגל הפסידה למשחק הכי פופולארי - זה משנה משהו?


כן.


גוגל הפסידה במשפט לאפיק גיימס, המפתחת של "פורטנייט" - מהמשחקים הפופולאריים ביותר בעולם, אם לא ה-.


אבל למה זה משנה לנו משהו?


כי גם לגוגל יש מס - כל מי שמוכר/ת משהו באפליקציה שהורדה דרך חנות האפליקציות של גוגל, ממש כמו אפל, משלמ/ת חלק מהטרנזקציה הזו לגוגל. או אפל. והן אוסרות על השלמת מכירה מחוץ לאפליקציה, שזה בדיוק מה שפורטנייט רצתה לעשות, או על פתיחת חנויות אפליקציות מתחרות.


והניצחון של פורטנייט הוא עוד דוגמא מובהקת לרוח הרגולציה שתשנה הכל ב-2024. השופטים האמריקאיים מסמנים בבירור: נגמרה החגיגה של ענקיות האינטרנט. תצטרכו לפתוח את חנויות האפליקציות לתחרות.


ולזה כבר תהיה השפעה מהותית מאוד ב-2024. כתבתי על זה כאן: זו הרוח שתכתיב את כל המגמות ב-2024, וגם הוספתי כלים לניהול נכון של אסטרטגיית השיווק. וכן, אפשר להתייעץ איתי גם אישית. כאן.


משפיע על תכניות השיווק? גם בעקיפין - עם ההשפעה של רגולציה, וגם ישירות על תחום האיקומרס. כי אם באמצע 2024 יהיו חנויות אפליקציות מתחרות, כמו שהאיחוד האירופי רוצה לכפות, יהיה משתלם הרבה יותר למכור באמצעות אפליקציות.


כלים יעילים


כלי כיפי לשיווק - באנגלית: קו-פיילוט, צ'טבוט ה-AI של מייקרוסופט כותב שירים ומוזיקה בצורה מוצלחת באופן מפתיע.

לא מאוד מפתיע, כי קו-פיילוט רץ על צ'אטGPT - מייקרוסופט היא הרי אחת המשקיעות המרכזיות שלו. אבל משמעותית טוב יותר מבעבר. איך עושים את זה? הנה מדריך.




אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.

Comments


bottom of page