top of page
תמונת הסופר/תצוות דה ליסט

הפרסום ביוטיוב עולה כיתה. חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 9.9.24

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 9.9.24.

הכי מעניין השבוע: חידושים חשובים בפרסום ביוטיוב


חידושים חשובים בפרסום ביוטיוב
שלום, אני יוטיוב ואני בצמיחה

כולנו כבר יודעים שוידאו הוא המלך החדש, נכון? לא צריך להביא הוכחות, כמו המאמר האחרון שמראה איך אפילו בפרסום בתוך אמזון, איפה שאנשים רוצים לראות בעיקר מוצרים וביקורות, הפרסום בוידאו יעיל יותר. נכון?


יופי. אבל איפה מפרסמים בוידאו? אינסטגרם? טיקטוק?


רגע, מה עם יוטיוב?


אני מדברת לא מעט על הכח של יוטיוב, שרבים מאיתנו מתעלמים ממנו באלגנטיות. קחו למשל את התרשים הנאה הזה מבית אימרקטר, שמראה שלמרות שגולשים מבלים את אותו הזמן (!) באפליקציות של מטא וביוטיוב - נתח השוק של מטא בפרסום גדול משמעותית:

למרות שגולשים מבלים את אותו הזמן (!) באפליקציות של מטא וביוטיוב - נתח השוק של מטא בפרסום גדול משמעותית

אז נכון, יש יותר סיבות לבחור בפרסום בפייסבוק ואינסטגרם על פני יוטיוב - האינטראקטיביות של פוסט, טפסי הלידים הנוחים ועוד.


אבל גם יוטיוב היא כוח, כאמור, ולאחרונה היא מתחזקת אפילו יותר. ויחד עם כוח גדול באות יכולות פרסום גדולות יותר:


  1. פילוח קהל של יוצרי תוכן - ישירות


יוטיוב מאפשרת לפלח קהל סרטונים של יוצרי תוכן אחרים
הי יוטיוב, רואה את יוצר התוכן הזה? רואה את הקהל שלו? תביא.

אחת השאלות הראשונות שתמיד עולות בסדנאות פילוח לבעלות ובעלי עסקים היא "אפשר לפלח את הקהל של המתחרים שלי? או של הקבוצה הזו בפייסבוק? או הוולוגרית הזאת? או...".


כמעט תמיד, התשובה היא "לצערי, לא. אבל אפשר להיות יצירתיים, הנה ככה...".


והנה, מ-עכ-שיו גוגל מאפשרת למפרסמים ליצור רשימות רימרקטינג על בסיס צופים בסרטונים של יוצרי תוכן ספציפיים.


מה זה אומר? שאם, נגיד, אני מוכרת אופנה בסגנון מסויים, אני יכולה לפלח את הצופים של אייקון אופנה שמקדשת אותו.


ואם אני סוכנת השקעות שמחפשת הייטקיסטים, אני יכולה לפלח את הצופים של ברקוני.


כמו הרבה פיצ'רים חדשים, הוא בהפצה איטית, ולא כולנו קיבלנו אותו עדיין. אבל לפי ההתרגשות של הקהילה המקצועית, הוא הגיע כבר ללא מעט מפרסמים:



כמו עוד יותר פיצ'רים חדשים, עדיין גם לא ברור לגמרי מה המגבלות. יש מי שטוענים שאפשר לקשר רק יוצרי תוכן שמאשרים את הקישור, בדומה לכלי קודם של יוטיוב, ויש מי שנשבעים שכבר יצרו רימרקטינג איכותי לוידאו של מתחרים.

מבטיחה לעדכן ברגע שאתנסה אישית. בכל זאת, מרגיש קצת כמו לרמות במבחן, לא?


2. כלי תכנון קמפיינים מתקדם


לצד יכולת הפילוח החדשה, ביוטיוב הוסיפו כלי תכנון קמפיינים חדש - וסופר מעניין.


כמו רוב הכלים היעילים, הוא אומץ מעולם הפרסום בחיפוש של גוגל, אמא של יוטיוב. ומה הוא עושה, בעצם?


כלי חדש לתכנון קמפיינים ביוטיוב
תבחרו מטרה!

הוא עוזר לבחור את תמהיל הסרטונים והתמונות בקמפיין לפי המטרה שלי, לשחק עם התקציבים של כל חלק בקמפיין, ולהבין איך כל זה יעבוד יחד.


אפשר לבחור שתי מטרות על: "תכניות מעודדות פעולה" (Action Plans) למפרסמים המחפשים המרות ישירות (דוגמת טראפיק, המרות באתר וכדומה).

ו"תכניות מעודדות חשיפה" (Awareness Plans) למיתוג וחשיפה.


אחרי הגדרת המטרה, ה-Performance Planner מציג מגוון תרחישים שונים של שילוב הסרטונים והתמונות שהעליתי (במקרה הכינותי מראש), ומאפשר את בדיקת ההשפעה של שינויים בתקציב או בסוג הפרסומות על התוצאות הצפויות. כן, זה אומר שאפשר לקבל תחזית קצת מדויקת יותר לביצועי הקמפיין עוד לפני תחילתו, ולתכנן קצת יותר ביעילות תקציבי פרסום.


גוגל מוסיפה מדדי השוואה למתחרים באנליטיקס 4


מיוטיוב - לאמא גוגל. או, ספציפית, לאנליטיקס.


עוד שאלה שחוזרת בלא מעט סדנאות שלי היא "האם אפשר לדעת מה הביצועים של המתחרים שלי"?

גוגל יודעת את זה - טוב, נו, גוגל יודעת הכל - ומשיקה אופציה של השוואת המדדים באנליטיקס 4 למתחרים.


לא, לא למתחרים ישירים. הלוואי. אבל כן לעסקים דומים אלי, באיזור הגיאורפי שלי, בתעשייה שלי.


איך? בקליק. באמת! קליק אחד של להדליק אופציה חדשה.

טוב, כדאי גם לבדוק שהתעשייה שלי מוגדרת נכון:

(מקור: גוגל, צילום בתוך הסיכום הזה של Search Engine Journal).


טיקטוק מאפשרת ליצור הקראת-AI... בקול שלי


לא עובר שבוע שבו אחת הרשתות הגדולות לא מציעה אופציית AI חדשה ומלהיבה ליוצרים, למפרסמים וסתם לאנשים מהשורה. אבל הפעם, זו אופציה ממש מעניינת:

טיקטוק מציעה ליוצרים לחבר סרטונים שקיימים עם הקול שלהם למערך ה-AI שלה, כדי לדגום אותו... ואז ליצור הקראת-AI מטקסט לסאונד לפי הקול שלי. כלומר, אני כותבת לטיקטוק מה אני רוצה שיהיה "מוקלט" בסרטון, והיא יוצרת את ההקראה הזו.

בקול שלי, ובאינטונציה שלי.


לא, כמובן שעוד אי אפשר בעברית. באמת שאנחנו שוק קטן מדי. אבל דווקא ליוצרים ומפרסמים ישראליים שרוצים לקרוץ לחו"ל יש כאן הזדמנות משובחת.


טלגרם ו-ווטסאפ נכנעות לחוקים


האם יכולה להיות מהדורה שבועית אחת - אחת! - בלי טלטלה דיגיטלית משמעותית בגלל הרגולציה החדשה ברחבי העולם?


כנראה שלא.


ווטסאפ, בעקבות חוק חדש באיחוד האירופי, נאלצת לפתוח את שעריה למתחרים. החל מ-2025, משתמשים באיחוד יוכלו לשלוח ולקבל הודעות מאפליקציות אחרות דרך ווטסאפ. כן, זה אומר שנוכל לפתוח קבוצה בווטסאפ ולכלול בה משתתפים מטלגרם, או שישלחו לי הודעה מ-DM בטיקטוק ואני אקבל אותו בווטסאפ שלי.

טלגרם הודיעה שתתחיל לבדוק גם שיחות פרטיות
גם מבצר הפרטיות של טלגרם נכבש לבסוף

כלומר, לא רק ווטסאפ נכנעת כאן... אבל היא המרכזית, והיא זו שהודיעה השבוע איך היא תעשה את זה, מעשית.


במקביל, טלגרם עוברת טלטלה משלה. אחרי מעצרו של המנכ"ל פאבל דורוב, שמואשם שאיפשר בפלטפורמה שלו הפצת פורנוגרפיה, הלבנת הון, טרור ומה לא - החברה הודיעה שתתחיל לבדוק גם שיחות פרטיות. כן, כן. גם "מבצר הפרטיות" של טלגרם נכבש.


האם נראה זרם של מאוכזבי טלגרם חדשים חוזרים לווטסאפ?

לא, כי הנתונים מראים שהם מעולם לא עזבו לגמרי את ווטסאפ, אלא מיקבלו. אבל זה בהחלט מחזק אותה.




אפשר להתייעץ איתך? כן.

לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.

איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?


Comments


bottom of page