רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!
מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
מהדורה שבועית 8.10.24.
הכי מעניין השבוע: בינג וגוגל במשולש אהבה עם הבינה
כשבאותו שבוע גם בינג (ה"גוגל" של מייקרוסופט) וגם גוגל (הגוגל של גוגל) עושים צעד סופר דומה - זו לא טעות, זו מדיניות. או מגמה, כמו שאומרים בניב העסקי של שיווקית מדוברת.
ושתיהן מרחיבות, השבוע, את הנוכחות של ה-AI בחיפוש שלהן. החיפוש הרגיל, כן? לא שאלות לג'מיני (של גוגל) או קופיילוט (של מייקרוסופט, מתבסס על GPT כמובן).
בינג הודיעה שהיא מרחיבה את יכולות החיפוש מבוסס ה-AI שלה עבור "שאלות מורכבות". כלומר - אפשר לשאול את החיפוש שאלה מורכבת, ולבחור - בתוך שורת החיפוש או אחרי החיפוש, בתוצאות - שאת החיפוש יבצע מנוע ה-AI. זה בבטא ובארה"ב, אבל מיועד לעולם מאוד מאוד בקרוב.
אז מה יקרה לטראפיק שהגיע לאתרים שלנו מבינג?
לא הרבה ממנו הגיע, תכלס, ובינג מקווה שהתשובות השוות יותר יביאו קודם כל יותר טראפיק אליה.
בשבילנו, אנשי השיווק, יש לה שתי הצעות -
קודם כל, החיפוש החדש מציין מה מקור המידע. גם כדי שמפרסמים לא יכעסו חזק מדי, אבל בעיקר כדי להראות שאפשר לסמוך על התוצאות, וזו לא הזיה.
שנית, אפשר לפרסם - בכסף, ממומן - בבינג ובקופיילוט. זה לא חדש מהשבוע, כתבתי על זה לפני חודש כאן במאמר ספציפי על איך מפרסמים בחיפוש מבוסס-AI.
גוגל משדרגת את ה-AI Overview ומוסיפה רשמית פרסומות
אבל בינג היא השחקן הקטן כאן. המונופול הגדול (כמו שביהמ"ש בארה"ב קבע), גוגל, ברומן ארוך עם תוצאות מבוססות-AI בחיפוש.
קוראים להן AI Overview, ובעוד בבינג צריך להחליט לקבל אותן - גוגל מחליטה בשבילנו. ממש כמו הפסקאות שהיא מראה בראש החיפוש, אם יש פסקה שעונה על החיפוש שלי היטב.
הנה איך הן עובדות - יחד עם הפרסומות שגוגל הכניסה אליהן השבוע רשמית:
לצד הפרסומות, בנוסף, גוגל משנה את עיצוב ה-AI Overviews, עם הצגה בולטת יותר של אתרי האינטרנט מהם צמחה התשובה, מהלך שלטענתה הגביר את התנועה לאתרים אלה.
מה דעתכם? האם אנשים יטרחו להכנס לתוצאות האלה, או פשוט יתייחסו אליהן כאל סימן שה-AI לא הוזה?
כן, גם לדעתי המעבר הזה יצמצם משמעותית את הטראפיק האורגני מגוגל. וכן, חשוב להיערך. וכן, הדרך להיערך, כמו תמיד, היא לא לסמוך רק על הפלטפורמות, ולאסוף יותר ויותר מידע צד א' - פרטים של מתעניינים ולקוחות פוטנציאליים, שנמצאים בידיים שלנו, ואפשר לשלוח להם הצעות. כל המגמות מובילות לשם.
להמשך גוגל זוממת דפי חיפוש מאורגנים על ידי AI, עם מידע מסודר במקום רשימת קישורים רגילה. כרגע זה רק ניסוי, ופעיל רק עבור חיפושים הקשורים למתכונים במובייל בארה"ב. אבל אם אנחנו רוצים לצפות מגמות ולהתכונן אליהן לפני שהן יהרסו לנו את החיים (או לפחות את השיווק) - זו המגמה, והיא בולטת.
איך מפרסמים בגוגל AI Overview?
לשם שינוי, התשובה כאן אופטימית: לא צריך לעשות שום שינוי.
אם יש לי קמפיין גוגל שופינג קיים, והמוצר שלי עונה היטב על השאלה (כמו בדוגמא - "איך מורידים כתמי דשא מג'ינס"), גוגל תראה אותו בתוצאות החיפוש הממומנות בתחתית ה-Overview..
ומה קורה עם ה-SEO עכשיו?!
הוא משתנה. ממש עכשיו.
הנה שינוי אחד מהותי:
נתונים חדשים מ-BrightEdge, פלטפורמת SEO לארגוני ענק, מראים בצורה ברורה שתקציר ה-AI מעדיף משמעותית אתרי נישה שמתמקצעים בתוכן מסוים על פני מותגים גדולים, למשל.
אז אם התלבטתם האם בלוג באמת ישדרג את הכניסות לאתר שלכם - הוא לא ישדרג את הטראפיק תוך יום יומיים, אבל הוא בהחלט יגדיל את כמות הכניסות תוך כמה חודשים. בהנחה שתפרסמו בו תוכן ייחודי, כמובן.
זה תמיד היה נכון, ובעולם ה-AI - שגם מושפע מהנטייה של הדורות הצעירים לחפש יותר תשובות אותנטיות בטיקטוק - זה נכון פי כמה וכמה.
ועוד שינוי מהותי ב-SEO: גוגל מתעדפת אתרים עם תוכן גולשים
עוד שינוי חשוב בתקופה האחרונה הוא דווקא לא תוצאה של ה-AI, אלא של אותה נטייה צעירה לחיפוש בטיקטוק: העדפה משמעותית של אתרים עם UGC בחיפושי גוגל. רגע, מה?
תוכן שיוצר על ידי משתמשים - UCG - User Generated Content, הוא אותן חוות דעת שכולנו מכירים באתרים שלנו. כל הציטוטים וסיפורי ההצלחה לצד לוגואים?
פחות שווה.
חוות דעת בוידאו, שצולמו בצורה "אותנטית" ונראה כאילו צולמו על ידי המשתמשים עצמם, ולא באולפן?
בוסט רציני למיקום האתר בתוצאות החיפוש בגוגל.
וכן, אם כל זה עושה לכם סחרחורת, אלה באמת שינויים מהירים בקצב מסחרר. כבר הזכרתי שאפשר לקבוע איתי שיחה קצרה להתייעצות מהירה? גם שעות ייעוץ אפשר לקבוע, אבל גם פשוט התייעצות מהירה בחינם. כאן, או במייל.
האתר שלכם בוורדפרס? בעיות האחסון של WP-Engine צפויות לחזור
אם האתר שלכם בוורדפרס, אני מקווה שאתם עוקבים אחרי הדרמה בין העמותה שמפעילה את הפלטפורמה הפופולארית - לבין אחסון האתרים הפופולארי WP-Engine.
או שפשוט תנו לי לתקצר + מה צריך לעשות:
וורדפרס הוא קוד פתוח. עמותה ללא כוונת רווח.
האחסון של האתרים נעשה ע"י חברות אחסון, ואחת הגדולות היא WP-Engine, שירות אחסון מותאם-וורדפרס.
בתקופה האחרונה מנהלי העמותה, ובמיוחד המנכ"ל, מתחרפנים מהרווח ששירות האחסון הזה מייצר כתוצאה מפניה ללקוחות שבונים על וורדפרס, בלי לשלם את התשלום הנדרש לוורדפרס, ויוצאים נגדם. עד כדי כך, שוורדפרס חסמה לתקופה את הגישה של אתרים שמאוחסנים ב-WP לשרתים שלה.
בשבוע שעבר וורדפרס ל- WP-Engine הפוגה קצרה למצוא פתרון, אבל הדדליין חלף, כך שבעיות הגישה צפויות לחזור.
אז מה עושים?
בודקים אם האחסון של האתר שלכם קשור ל- WP-Engine.
אם הוא לא - אין מה לדאוג.
אם הוא כן - ממליצה בשלב זה לחפש חברת אחסון חדשה. הסכסוך נמשך כבר תקופה, וחבל שעדכוני האבטחה והתבניות החשובים ייחסמו אצלכם. לא מאוד מורכב להעביר אחסון, ואפשר לעשות את זה בלי לשנות את האתר, ובלי שהגולשים ירגישו.
אם אתם לא מצליחים לקבל תשובה - שוב, ממליצה לחפש חברת אחסון חדשה. אחת הדרישות החשובות מחברת אחסון היא שירות טוב - אחרת, כשתצטרכו אותם בגלל תקלה משמעותית יותר או עלייה בנפח הגלישה אליכם, יהיה קשה להשיג שירות. וזה קריטי.
צוקי מציג: פילטרים בשיחות וידאו בווטסאפ
כמה ווטסאפ פופולארית? בארה"ב היא לא השירות היחיד, ובארץ האפל היא לא ממש המובן-מאליו. אבל היא צוברת פופולאריות משמעותית גם בארה"ב, והנה עוד פיצ'ר שעוזר:
פילטרים בשיחות וידאו בווטסאפ. לי ולכן זה אולי נראה מטופש, דור הזי עף על זה. זה מה שהם אוהבים מאז תחילת ימי סנאפצ'אט.
מה זה אומר עבורנו?
בעיקר שווטסאפ רק תלך ותתחזק ככלי. ואם איך לכם פתרון ווטסאפ-API שמאפשר לשלב אוטומציות שיווקיות ועסקיות עם ווטסאפ בלי להיחסם, זה זמן טוב לשקול את הכלי הזה מחדש.
אפשר להתייעץ איתך? כן.
לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל אני תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.
איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?
שלחו מייל או קבעו שיחה אישית!
Comments