top of page
תמונת הסופר/תנעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסט

השינוי הכי משמעותי בגוגל השנה - חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 4.12.23

חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 4.12.23

החדשה הראשית השבוע: שינוי מהותי בגוגל - שמתעדפת רשימות נמוך יותר!


כל כמה חודשים אנחנו מקבלים הודעות לא ברורות על "שינוי באלגוריתם" של גוגל, אבל כמעט תמיד קשה להבין מה המשמעות שלו. השבוע, קיבלנו עדכון חשוב וגם ברור: גוגל משנה את אלגוריתם החיפוש כך שהוא יציג מידע "מיד ראשונה" - סקירות, בלוג פוסטים, וידאו וכדומה - גבוה יותר מרשימות.

"איך שעשעתי את ילדי הפרטיים בממ"ד" - אין, "שבע דרכים לשעשע ילדים בממ"ד" - אאוט. וסליחה על החזרה ל"שגרת החירום" שלנו, גם אנחנו לא מפסיקות לחשוב על זה כל הזמן.


משפיע על תכניות השיווק?

כמובן. עוד סיבה לעבוד עם משפעניות/ים... או ליצור בלוג או סרטוני וידאו. תמיד עדיף וידאו.

פרסומות בגוגל שורטס - זמינות (כמעט) לכולם!


פרסומות בגוגל שורטס זמינות כבר לרוב המפרסמים, ואלו חדשות הרבה יותר משמעותיות ממה שנראה במבט ראשון.

למה? כי הן לא לפני או בזמן צפייה - הן בתוך הגלילה דמויית-הטיקטוק של יוטיוב שורטס. וגם כי אפשר לקשר מהפרסומת לוידאו ארוך יותר, ולהסיט את תשומת לב הצופה.

למה היכולת הזו חזקה - מאמר שלנו (עברית)

איך יוצרים קמפיין שורטס - הסבר קצר (אנגלית)


משפיע על תכניות השיווק? מאוד. גם באופן ישיר - סוג קמפיין חדש, וגם מחזק (עוד. ועוד) את הצורך בשיווק דרך וידאו.

עוד חיזוק לוידאו: בארד מנתח סרטונים


ואם כבר יוטיוב - בארד, ה-AI של גוגל, קיבל השבוע את היכולת לנתח מה קורה בסרטוני יוטיוב.

זה עוד לא קורה בעברית (ניסינו), אבל באנגלית תקבלו סיכום מעולה של הסרטון. עוד דגש לחשיבות של סרטוני וידאו בשיווק - הסיכוי שקהל פוטנציאלי יקבל סרטון בתשובה לשאלה בגוגל עולה כל הזמן, גם בגלל האלגוריתם של גוגל וגם בגלל העלייה ביכולת הניתוח של מה קורה בתוך הסרטון.


משפיע על תכניות השיווק? בארץ - רק בעקיפין ולעתיד, עם החיזוק לשיווק בוידאו. אבל אם אתם עצמכם צופים בסרטונים הדרכה באנגלית, זה כלי מאוד מומלץ. הפסקתי אישית לצפות בסרטוני מתכונים - בארד, תוציא לי מתכון. תודה שלום.

מה אורך סרטון מומלץ בטיקטוק? כבר לא קצרצר!


מיוטיוב לטיקטוק - כבר לא סרטונים קצרצרים: צופי טיקטוק מבלים יותר מחצי מהזמן שלהם בצפייה בסרטונים

של מעל דקה.

ואם אתם מתלבטים לגבי טיקטוק - נתונים חדשים שקיבלנו מראים שהחדירה של טיקטוק בארץ גבוהה בהרבה ממה שהיתה לפני שנה. לפי חלק מהנתונים היא כבר עוברת את ה-40% בקרב תושבי ישראל... אם כי רובם, עדיין, צעירים ו/או דוברי ערבית. נדון בנושא לעומק בזום החודשי שלנו, מוזמנות ומוזמנים להירשם.


משפיע על תכניות השיווק? כן, אבל רק עם חשיבה נוספת.

האם העולם הולך לרשתות חברתיות בתשלום, ללא פרסומות?

לפני שבועיים מטא התחילה להציע חשבונות פייסבוק ואינסטגרם בתשלום ללא פרסומות באירופה (בגלל המגבלות החדשות של האיחוד האירופי). ועכשיו גם סנאפצ'ט - שעדיין פופולארית וגדלה בקרב צעירים בארה"ב ואירופה - מתנסה בנושא.


משפיע על תכניות השיווק? בעקיפין, עם המסקנה ל-2024 - אסור להסתמך חזק מדי על סושיאל, זו תהיה


שנת השינוי שלו, לכאן או לכאן.

מה קורה בOpenAI, האמא של צ'אט GPT?


שמעתם על הטלנובלה של OpenAI, שהדיחה והחזירה את המנכ"ל שלה סאם אלטמן, האבא של צ'אט GPT? אם אתם תוהים מה לעזאזל קרה שם - השמועות מדברות על התפתחויות משמעותיות בתחום התבונה המלאכותית שיכולה להיות "נבונה מבני אדם" ולסכן את העולם... אבל אלו רק שמועות.

פינת "הכלי בשבילי"


לקראת סיום, כלי שיעזור יותר לנו, מנהלות ומנהלי השיווק, מאשר לשיווק עצמו: גוגל מיט מתמללת עכשיו פגישות... בעברית!


אנחנו, אישית, מתמללות ונעזרות בTimeOS, סטארטאפ ישראלי שמסכם פגישות וידאו בכל אפליקציה בדיוק מפתיע, אבל טוב לדעת שהעולם מתקדם גם לעברית. לכלי שאנחנו אוהבות (+חודש פרו בחינם, אם תרצו).


חדשות הדיגיטל בזום - חוזרות!


אחרי חודשיים שבהם השיווק היה רחוק בסדר העדיפויות שלנו, אנחנו חוזרות לזום - עם ניתוח של חדשות הדיגיטל החשובות ביותר החודש, ואיך הן משפיעות על תכניות השיווק שלנו כאן ועכשיו.


כל שלישי הראשון בחודש (כן, זה אומר שנפגשים ב-5.12), ב-10:00, חצי שעה של סיכום ואז זמן לשאלות ודיון. כאן נרשמות ונרשמים.


ולסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה. ווטסאפו לנו!

Comments


bottom of page