top of page
תמונת הסופר/תצוות דה ליסט

גוגל, מאחורייך: שתי התפתחויות שישנו את החיפוש ב-2025 - חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 4.11.24

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 4.11.24.


אמ;לק:

באותו שבוע בו ChatGPT חנך מנוע חיפוש, מתברר שגם מטא בדרך לשם - וזה מהלך שיכול לשנות הכל;

יוטיוב ממשיכה לחדש עם כלים שיאפשרו לנו לסגור עסקאות מצופים בערוץ;

טיקטוק לא נשארת חייבת עם אקדמיה שלמה שמיועדת במיוחד לנשות ואנשי שיווק;

קלוד, האח הקטן של GPT מבית אנתרופיק, מקבל כלי ניתוח משובח.

והמגמות בשיווק דיגיטלי לקראת תכניות 2025 כבר ממש כאן.



הכי מעניין השבוע: מטא היא האיום הגדול על גוגל, לא GPT


אופןAI, אמא של ג'יפיטי, נתנה לו (ולנו) השבוע מתנה מהממת לחגים: השקת החיפוש המובטח באינטרנט.

מטא בונה חיפוש מבוסס AI שיתחרה בגוגל
מי באמת לובשת את החליפה של האיומים?

כלומר, אפשר לסמן כפתור קטן, והצ'אט ילך לו לחפש באינטרנטים - ויחזור לא רק עם תשובה לשאלה שלי, אלא גם עם מראי-מקום שמוכיחים שהוא לא הוזה.


הייתם חושבים שאלו יהיו החדשות הגדולות של השבוע, אבל זה רק חצי.


כי למעשה, חיפוש אינטרנט עם מראה מקום כבר קיים תקופה לא קצרה (במונחי AI) - בפרפלקסיטי, סטארטאפ שזו כל המהות שלו; בג'מיני, הצ'אט של גוגל (מן הסתם) ואפילו משולב צ'אטGPT עצמו, בקופיילוט של מייקרוסופט, האמא השניה של GPT.


כמובן, החיפוש של ג'יפיטי צפוי להיות טוב יותר. כנראה. אולי. אבל אלה לא חדשות כאלה גדולות.


מה שיותר מעניין הוא שהתברר השבוע ש...


גם מטא בדרך לשחרר מנוע חיפוש מבוסס-AI


וזה כבר יכול להיות גיים-צ'יינג'ר.


לא בגלל שהוא יהיה טוב יותר. זה לא שלמטא ולחיפוש יש מערכת יחסים בריאה מהעבר.

אלא בגלל תועפות המידע וסוג המידע שיש לנו, מאיתנו.


תחשבו רגע לא על גוגל ולא על מטא, אלא על טיקטוק. יודעים למה הצעירים של היום מחפשים שם, לפעמים עוד לפני שהם פותחים גוגל?


כי יש להם חיפוש שעובד! סוג של. לפעמים. בערך.

ורשת חברתית! של וידאו ומשפיענים, אבל היא שם, ועם תוכן.


עכשיו קחו את כלללל המידע שיש למטא מהקבוצות והעמודים והפרופילים בפייסבוק, עדיין הרשת הכי פופולארית בעולם. ואת כל המידע שיש לה מהסטוריז והרילז והפרופילים באינסטגרם.

חברו אותם עם מנוע חיפוש מבוסס AI שממש עובד (בשאיפה).


וקיבלנו התפתחות שבהחלט, בהחלט יכולה לאיים על גוגל.


הסיפור האמיתי הוא החיבור


החיפוש של טיקטוק, עדיין, מאיים על גוגל רק בדור מסוים, ורק חלק מהזמן.


בינג לא ראתה קפיצה משמעותית מאז שהיא חיברה את צ'אטג'יפיטי לבינג-קופיילוט - היא אמנם עלתה משמעותית, מ- 8.18% מהחיפושים בדסקטופ עם ההשקה ל- 10.53% היום (רק בדסקטופ, כן?). שזה לא מעט במונחים של קצב גדילה... אבל עדיין לא מאיים על גוגל.


פרפלקסיטי והיכולת לשאול את ג'יפיטי לפני החיפוש מביאים אליהם מעט מדי מהחיפושים, עדיין.


באותה מידה, אני לא צופה שהחיפוש בג'יפיטי יאיים על גוגל בשנה הקרובה, או בזו שאחריה.

ג'יפיטי מקבל חיפוש, מטא בונה חיפוש, ויחד הן רוצות לאיים על גוגל
איך שוברים את המשוואה חיפוש=גוגל? ביחד

א-ב-ל...


כל אלה, והחיפוש של מטא שיושק, ביחד, הופכים לאיום.


לא באחוזים, אלא בהפרת המשוואה חיפוש=גוגל.


וזה כבר שינוי משמעותי, שיכול לצבוע לנו את 2025 בצבעים מאוד מעניינים.

במיוחד אם בית המשפט בארה"ב ינקוט צעדים משמעותיים נגדה.


יוטיוב לא מפסיקה לחדש


מי שדווקא מחזקת את הכוח העצום שלה במשפחת גוגל היא יוטיוב.

זה לא חדש - אין כמעט שבוע שאני לא סוקרת בו עדכונים מעניינים ליוטיוב, במיוחד לחיקוי הטיקטוק שלה, יוטיוב שורטס. העדכונים למדבקות האינטראקטיביות, למשל, משבוע שעבר מעניינים במיוחד, אם פספסתם.


והשבוע עדכונים מעניינים במיוחד - בעיקר כיוון שכולם סביב היוטיוב סטודיו, איזור העלאת הסרטונים וניהול הערוץ.

שני המשמעותיים ביותר יגיעו בשבועות הקרובים, ויכללו:


ניהול התגובות הופך לכלי סגירת עסקאות:


לשונית ה"תגובות" משנה את שמה ל"קהילה", אבל השינוי לא רק קוסמטי.


יוטיוב מוסיפה כלי שמנתח את הקהל בערוץ וחושף את הלקוחות הפוטנציאליים הטובים ביותר
מי הלקוחות הפוטנציאלים הטובים ביותר שלי? הנה הם

הלשונית המשודרגת תכלול:


  • סקירה פשוטה יותר של מדדי קהל, כולל מספר תגובות ונתוני צופים חוזרים - ברמת הקהל, לא רק ברמת הוידאו. כלומר, אני אדע כמה מהצופים בסרטונים שלי הם צופים חוזרים. למה זה חשוב? כי בזמנים שהנתון הזה עולה - זה אומר שהקהל שלי ממש בשל לוידאו מכירתי - מבצע או הצעת ערך חזקה.


  • "זרקור קהילתי" שיציג את הצופים המעורבים ביותר - כן, עם השם שלהם, והפרופיל שלהם. ו-ל-כ-ן - היכולת לפנות אליהם, להציע להם מבצעים או הצעות מסחריות, ו/או להפוך אותם ל"שגרירי מותג".


שני שדרוגים שנראים קטנים... אבל יש להם פוטנציאל חזק. וכן, אם אתם תוהים אם כדאי לכם לתחזק ערוץ יוטיוב - התשובה היא כמעט תמיד כן.


העדכונים האחרים זמינים בעיקר באנגלית, ויכללו -


  • הגדלת הניסוי של תקצירי ה-AI: תקצירים אוטומטיים לסרטונים, במיוחד לשורטס שלאף אחד אין כוח לכתוב להם תיאור מלא, מה שיהפוך אותם לתשובות מעולות לשאלות חיפוש בגוגל.

  • הצעת תשובות לתגובות בעזרת AI.


  • ארגון מחדש של איך נראה הסטודיו במובייל. וכן, זה רק שינוי קוסמטי.


טיקטוק רוצה שתדעו איך לשווק בעזרתה


אוקי, תנו לי לנסח את זה מחדש: טיקטוק רוצה כסף.

הכסף מגיע מנשות ואנשי שיווק - בין אם הם בעלי עסקים קטנים או מנהלות מותג ענק באנטרפרייז.

ולכן, טיקטוק משיקה איזור שלם שמקל על נשות ואנשי שיווק ללמוד איך להשתמש בה נכון.



אפשר למצוא שם את כל החשודים הרגילים - המלצות לפרסום טוב יותר (כדי שתמשיכו לשפוך כסף), וובינרים, קורסים ואפילו תעודת "רכש מדיה מקצועי".


ויש גם איזור על יצירת קריאייטיב טוב יותר, עם סרטון. אחד.

מצד שני, הסרטון הזה לוקח אותי לטייל בין המשאבים המצויינים של טיקטוק ליצירה בשאר המקומות, כך שאני בעדו.


ובשורה התחתונה, טיקטוק עושה עם האקדמיה הזו מה שהיא עושה הכי טוב: מקשיבה לשוק.

ואם השוק בשל לדעת איך לשווק בטיקטוק, זה מה שהיא תתן לנו.


קלוד המנתח


אחת הסיבות המרכזיות בגללן אני עדיין לא משתמשת בבינה מלאכותית כמו שהאופטימית מבטיחים שאני אשתמש היא ההזיות. אם אי אפשר לסמוך על מה שהיא אומרת, היא יותר בגדר... מתמחה, לא מאוד חכם אבל עם ישבן חזק, שעוזר לי מדי פעם.


קלוד מקבל כלי שמאפשר לו לנתח נתונים
זה לא יכאב. להפך!

ולכן אני כל כך אוהבת כלי ניתוח של בינה מלאכותית - NotebookLM של גוגל, למשל, שרובנו הכרנו כ"יוצר הפודקאסטים" המשוגע. הוא בעצם לא יוצר פודקאסטים (כמו שהראיתי פה), אלא מכונת סינתיזה שבולעת טקסט - מאמרים, אתרים, תמלול של סרטונים - מצד אחד, מנתחת אותם, ואז עושה איתם דברים. כמו פודקאסט. אבל גם כמו לנתח מגמות שיווק דיגיטלי.


והנה, הכלי האהוב עלי לניסוח בעברית, קלוד מבית אנתרופיק - שהם יוצאי אופןAI שחששו מההתנהלות הלא אחראית של GPT, והקימו מתחרה - מקבל פונקציית ניתוח.


אני מכניסה נתוני קמפיין, או דאטה של לקוחות, או כל מאגר מידע - ומוציאה תובנות.

והוא מסתמך בניתוח שלו רק על המידע שלי, ולא על הידע הקלוקל שלו בהיסטוריה הלא אמיתית של האנושות, כמו שהיא משתקפת באינטרנטים שהוא קרא.

זה לא שאין בכלל הזיות - תמיד צריך לשאול אותו מאיפה הוא הביא את התובנה.

אבל יש ממש, ממש מעט, והוא מנתח מצוין.


איך מפעילים את כלי הניתוח? הנה מדריך.


מה, כבר נובמבר? הרצאת המגמות כבר כאן!


כן, זה הזמן הזה בשנה שבו אנחנו מנסים ללמוד מהשנה שתכף תסתיים כדי לבנות תכנית חכמה יותר לשנה שתבוא עלינו (לטובה! דיר בלאק אם לא לטובה!).


כמו כל שנה, אפשר להזמין אותי לארגון שלכם: להרצאה שסוקרת את המגמות שהיו ויהיו ובעיקר, כמו כאן, ובעיקר מה משפיע באמת על השיווק הדיגיטלי.


וכמו כל ההרצאות שלי, הבסיס בנוי, אבל כל הרצאה מותאמת אישית לארגון שלכם, לערוצים שאתם עובדים בהם (או לא ותוהים אם כדאי) ולמטרות שלכם.


להזמנה, כמו תמיד, אפשר לשלוח לי מייל, או לבחור זמן לשיחה קצרה. וכן, אפשר פשוט להתייעץ איתי במייל או בשיחה.


מחר: חדשות נובמבר בזום לייב!


סקירת חדשות הדיגיטל לנובמבר - לחצו להרשמה
התחזית: יהיה חם ומגניב

כל חודש אנחנו נפגשים בזום להסתכל על המגמות קצת יותר במבט-על, ונובמבר הוא יופי של זמן בשביל זה, רגע לפני סיום השנה האזרחית ותחזיות הטרנדים.


כמו כל חודש, יום שלישי הראשון לחודש - שזה 5.11.24, אם תהיתם - ב-10:00.

קודם 40 דקות של סקירה וניתוח, אחר כך מכבים את ההקלטה ודנים בכל השאלות שלכם.


כאן נרשמות ונרשמים לקבלת הקישור והתזכורות!

היה מעניין?


כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.

ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:

Comments


bottom of page