רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!
מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
מהדורה שבועית 30.9.24.
הכי מעניין השבוע: טיקטוק נכנסת לתחרות רצינית מול גוגל
בואו נתחיל מהשורה התחתונה:
מודעות החיפוש החדשות של טיקטוק הן מהלך רציני, בנוי היטב - וכן, מאיים אפילו על גוגל.
למה אני אומרת את זה בכזה ביטחון עצמי?
בגלל המחקר הזה של פורבס, ממאי השנה:
כי גם מחוץ לדור הזי, 57% מהמשתמשים בטיקטוק משתמשים בחיפוש - ו-23% מהפעמים זה ב-30 השניות הראשונות מרגע שפתחו את האפליקציה. מה שמצביע, כמובן, על פתיחת האפליקציה במטרה לחפש.
כי 9 מ-10 חיפושים ממשיכים לפעולה כלשהי - בין אם זה מעקב אחרי חשבון... או רכישה ישירה של מוצר, במדינות בהן יש כבר חנויות פעילות בתוך הפלטפורמה.
כי כל העובדות האלה מצוטטות בצורה דומה (אבל לא זהה) בכל הכתבות והניתוחים של המהלך, מה שאומר שהמקור שלהן הוא טיקטוק. וכשחברה יכולה להסתמך ביח"צ שלה עם מחקרים של פורבס ודאטה נקי שאפשר לבדוק, ולא צריכה סופרלטיבים חסרי ערך - זה אומר הרבה.
איך מודעות החיפוש בטיקטוק עובדות?
בעיקרון, בדיוק כמו שאנחנו מדמיינים אותן: לפי מילות חיפוש רלוונטיות.
כשגולש/ת מחפש/ת את מילות החיפוש שהגדרנו בקמפיין - החל מכלליות כמו "עיצות איפור" וכלה בסופר ספציפיות כמו "עגיל שפם לגבר" - הסרטון שקידמנו בקמפיין מופיע בהתחלה. כן, עם התווית "מקודם" (Sponsored). ואם יש עוד מתחרים על אותן מילות חיפוש - הוא יופיע לידם.
כן, האופציה כבר פעילה במערכת הפרסום. די פשוט להפעלה, וכאן יש מדריך ברור.
למי כדאי להשתמש במודעות חיפוש בטיקטוק?
יותר מכולם - למותגים שפונים לדור הזי, כלומר לגילאי 18-27 בארץ. במיוחד אם אתם מוכרים משהו מהחיפושים הכי נפוצים שלהם: רעיונות למתנות - במיוחד לקראת החגים, איפור ומוצרי טיפוח ושיער, מוצרים למטבח, אופנה וגיימינג.
אבל לא רק!
כל כלי פרסום חזק כזה, כשהוא חדש כל כך, נותן ייתרון משמעותי דווקא למותגים הזריזים - קטנים וגדולים כאחד.
התחרות בגוגל וברשתות הוותיקות היא אוקיאנוס אדום, רווי דם ודולרים. זירה חדשה, בטח כזו שדורשת וידאו שנוצר בגובה העיניים - הרבה פחות תחרותית.
במיוחד כשהיא רק נפתחת.
עוד כמה סוגי מותגים סופר רלוונטיים, שעשויים להרוויח משמעותית מסוג הקמפיין הזה, גם בארץ:
מוצרים, שירותים והדרכות להורים צעירים: אחד התחומים המחופשים ביותר בטיקטוק, גם בארץ.
הוצאות ספרים וסופרים עצמאיים: ה"בוקטוק" הישראלי שוקק, והצעירים האלה בטיקטוק קונים הרבה מאוד ספרים - קידום ביקורת חיובית של משפיענ/ית או "סתם" קוראת יכול לעשות פלאים.
סדנאות ומפגשים שאפשר להעניק כמתנות: שמתם לב ש"רעיונות למתנות" הוא מקום ראשון במחקר של פורבס?
תחום הטיולים ותיירות הפנים: תיירים אין, טיסות בקושי. אז לאן הישראלים יוצאים בחגים? אם אתם מדריכים סיורים או מקדמים מלונות בוטיק באיזור בטוחים (יחסית...), הקהל מחפש אתכם בטיקטוק. מילולית.
עוד חידוש מטיקטוק: עריכת פוסטים שכבר עלו
כן, כן, בדיוק. בדיוק למקרים שהסרטון עלה, ויש כבר צפיות ואפילו אינטראקציה, וההתלבטות אם להעלות מחדש או לא אוכלת אותי -
אפשר לערוך...
את הכתוביות.
והטקסט של הפוסט.
את הסרטון עצמו לא, כמובן.
אבל הי, טעות כתיב בכתוביות זה בדיוק סוג הטעויות שמעצבנות סתם.
האם יש אסטרטגייה מנצחת לקמפיינים בגוגל?
לא, מן הסתם, אחרת הייתי יושבת עם קוקוס ומטריה קטנה בקופנגן אחרי הקמת עסק האיקומרס המצליח ביותר בעולם.
אבל כן יש מחקר מעניין (מבית אופטימייזר) שבחן מגוון אסטרטגיות - עם תוצאות מעניינות, וכמה תשובות להתלבטויות נפוצות.
נתחיל, שוב, מהשורה התחתונה: כשגוגל שואל אתכם האם לעשות אופטימיזציה לפי "כמה שיותר קליקים" או לפי תוצאות סטייל ROAS (שזה Return on Advertising Spend, או כמה שקלים תקבלו בקניות על כל שקל שתוציאו על גוגל), טיוב לפי תוצאות לוקח בגדול.
וחוץ מזה -
אופציית ה Smart Bid מעולה, אבל רק אם יש בחשבון 50 המרות בחודש. פחות מזה לא מאפשר לגוגל להבין מי קהל היעד. כך שאם יש, למשל, הרבה הוספות לעגלה אבל עוד לא 50 רכישות בחודש - עדיף לטייב לפי האירוע של הוספה לעגלה.
הצעות מחיר ידניות לא מוזילות עלות - חוץ מבתקציבים גדולים. מה זה גדולים? עשרות אלפי שקלים בחודש.
אם אתם קמפיינרים ומעניין אתכם לדעת עוד - המחקר כאן. אם אתם מנהלי שיווק או בעלות מותגים (וההפך), כדאי לשאול אותם לפי מה מטייבים. ואולי זה זמן טוב להזכיר שיש לנו שירות של בדיקת כל הדאטה מכל ערוצי הפרסום והשיווק (כן, גם אורגניים) כדי לגלות איפה מתבזבז זמן וכסף. שלחו מייל או קבעו שיחה אישית!
כמה כסף אנשים מוציאים על קניות אונליין?
אצל האמריקאיים? יותר אנשים הוציאו מעל 20,000 ש"ח בחצי שנה - מאשר כאלה שהוציאו מתחת ל-2,000 ש"ח. סתם תזכורת קטנה לכך שהאיקומרס ממשיך לעלות, ואנשים מוכנים להוציא יותר ויותר כסף אונליין:
איזה שירותי AI עושים את העבודה הטובה ביותר בשיווק?
עוד מחקר סופר מעניין, הפעם מבית חברת הייעוץ והיח"צ Edelman, בדק איזה שירות AI מספק את העבודה הטובה ביותר, ספציפית בתחומי השיווק: ממחקר מתחרים ועד יצירת קטעי וידאו.
השורה התחתונה של החלק הראשון, על כתיבה ומחקר, היא שדווקא Microsoft Copilot מככב בהרבה מהקטגוריות.
אני אומרת מדי פעם שה-AI יציל את בינג - ה"גוגל" של מייקרוסופט - והנה עוד סיבה.
השורה התחתונה של החלק השני - קריאייטיב, מתחלקת להמלצות מאוד ספציפיות:
ליצירת תמונות - אדובי פיירפליי (אני מאוד אוהבת גם את פוטושופ אקספרס, לדלי התקציב).
לוידאו - Runway.
ליצירת סאונד - קריינות ודיבוב - 11Labs.
והשורה התחתונה של החלק השלישי - אנליזה - היא Quid & Meltwater. כן, שני שירותים שמובילים את השוק, לפי אדלמן.
הנה, חסכתי לכם 43 עמודי מחקר. אם אתם בכל זאת רוצים לקרוא אותם לבד ולהבין איך הוא נחקר, הנה הוא כאן. ואם אתם רוצים להתייעץ איתי לגבי כלי AI ובכלל טכנולוגיות וערוצי דיגיטל, המייל שלי כאן.
מה לעזאזל קורה עם וורדפרס?!
הדרמה המבדרת ביותר בימים אלו - לחובבי הז'אנר - היא הריב המתוקשר להפליא של וורדפרס מול WP-Engine. בחיי שאין מספיק פופוקורן בעולם.
בפינה הימנית - עמותת וורדפרס. כן, אם אף בונת אתרים עוד לא נאמה לכם בנושא, וורדפרס היא עמותה של פיתוח קוד פתוח, ובזכותה אתרי וורדפרס הם כל כך עשירים באפשרויות. כי אם הקוד פתוח, כל אחד ואחת יכולים לפתח תוספים.
בפינה השמאלית - WP-Engine, שירות אחסון אתרים פופולארי, מותאם במיוחד לוורדפרס.
בקווים מאוד (מאוד!) כלליים, וורדפרס מאשימה את WP שהם עושים קופה בצורה לא הוגנת על הקוד הפתוח. WP מתעקשים שזו זכותם.
וורדפרס לא מאפשרת בשלב זה לאתרים שמאוחסנים ב-WP לגשת לשרתים שלה, כלומר - הם לא יכולים לעדכן בקלות את התבניות והגרסאות של וורדפרס שלהם. יש מעקפים, כמובן, ולכן אף אחד לא נפגע קשה מדי. אבל זה מקשה על בוני ובעלי האתרים.
למה שזה יעניין אותנו?
כי וורדפרס היא הפלטפורמה הפופולארית ביותר בעולם לבניית אתרים כבר הרבה מאוד שנים.
בשנים האחרונות נראה שהיא מתחילה לרדת בפופולאריות שלה - שופיפיי כבר אחראית ליותר אתרי מכר בארה"ב, למשל, ופלטפורמות כמו וויקס (לרוצים תפעול פשוט) או וובפלואו (לרוצים דברים יפים שזזים) נוגסות גם הן.
ומהלכים כמו אלה - חסימת חברת אחסון פופולארית - היא אחת הסיבות המרכזיות לירידת הפופולאריות.
קוד פתוח הוא דבר נפלא, שמאפשר המון יצירתיות... אבל מרתיע לא מעט מותגים, שחוששים שאם אין פה חברה שאפשר לסמוך על האמינות שלה (או על החמדנות שלה), עלולות לצוץ בעיות.
וזו, לצערי, בעיה שעלולה להאיץ את סוף שלטונה של וורדפרס.
בשלישי (כן, מחר): הזום החודשי של "חדשות הדיגיטל"
בניגוד לפוסטים השבועיים, כמו זה שאתם קוראים ממש עכשיו, הזום החודשי מאחד את המגמות הכי בולטות לאורך כל החודש. כמוהם, הוא מראה איך הן משפיעות על תכניות השיווק שלנו כאן ועכשיו.
ובשבוע הבא, כמו כל יום שלישי הראשון בחודש, נתכנס שוב ללייב החודשי בזום. הפעם זה ממש קורה ביום שלישי ה-1 לחודש.
כאן נרשמות ונרשמים לקבלת הזמנה ותזכורות, אם עוד לא עשיתם את זה אף פעם. נתראה!
אפשר להתייעץ איתך? כן.
לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.
איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?
שלחו מייל או קבעו שיחה אישית!
Comentarios