רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!
מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
מהדורה שבועית 28.10.24.
אמ;לק:
מטא הפעילה בשקט בשקט כלי שעלול לשנות לכם את הקמפיינים בצורה מהותית - ובלי להודיע;
אינסטגרם ממשיכה לאמץ כלים מטיקטוק, ואפשר ללמוד ממנה מה יצליח;
יאהו וגוגל ממשיכות לעדכן את חוקי האנטי-ספאם - מה עושים?
גוגל משדרגת שורה של יכולות חדשות למפרסמים - במיוחד Performence Max;
יוטיוב מוסיפה סקרים במדבקות - וגם משדרגת את הנראות שלנו בחיפושי AI;
והאם באמת הצ'אטים של AI יתחילו לשלוט לנו במחשבים?!
הכי חשוב השבוע: מטא עושה לנו שינויים בקמפיינים - בלי להתריע
בשקט בשקט, בלי להודיע לאף אחד, מטא נתנה למערכת ניהול הקמפיינים שלה סט יכולות חדשות - שגונבות לנו את המושכות מהידיים.
תחת השם התמים "התאמות אוטומטיות", מטא לוקחת לעצמה את היכולת:
לעצור קמפיינים פעילים
לעשות התאמות בתקציב(!!!) (עד רמת תקציב הקמפיין שהגדרתם. אה, לא הגדרתם תקציב קמפיין? חבל)
לחבר כמה חשבונות מודעות יחד
לחבר יחד כמה פילוחים וקהלים
והכל - בלי להודיע. לא מראש, לא אחרי.
זו לא השערה: כמה מומחים מובילים ברחבי העולם שמו לב לשינויים מוזרים, חיפשו את המקור ומצאו את הכלי הזה מותקן במערכת המודעות שלהם, כחלק מעדכון אוטומטי.
העדויות של מנהלי קמפיינים סופר-מנוסים ברחבי הרשת מאוד ברורות. קחו אחת מהת'ר בריסל, מנהלת קמפייני לידים מהמובילות בעולם, מתוך ראיון ל Search Engine Land:
"העדכון עצר לי כמה סדרות מודעות ריווחיות, והאט את קצב המודעות שלנו. הוא גם איחד כמה קהלי לוקאלייק נפרדים לקהל אחד, אבל למרבה המזל שמנו לב ועצרנו אותו".
כלומר, אם אתם לא רוצים בלאגן בקהלים ובמודעות הפרסום שלכם בפייסבוק ואינסטגרם -
בדקו היטב היטב מה קרה שם בשבוע האחרון, או בקשו ממנהל/ת הקמפיינים שלכם לבדוק.
היכנסו לחשבון ובטלו את העדכון! איך? ככה:
החדשות הטובות: אפשר להעיף את העדכון מהחשבון. בינתיים.
איך עושים את זה?
נכנסים ל"כל הכלים" / All Tools
מוצאים את "חוקים אוטומטיים" / Automated Rules
לוחצים על "לצפייה בהתאמות אוטומטיות" / See automatic adjustments
נכנסים לעמוד החוקים האוטומטיים
מכבים את הכפתור העליון - "כיבוי התאמות אוטומטיות" / Turn off automatic adjustments :
לוחצים על אישור / Apply
נושמים לרווחה - מטא לא תתערב לכם בלי להודיע בקמפיינים. בינתיים.
סליחה? מה זאת אומרת בינתיים?!
זו לא פעם ראשונה שמטא עושה צעד כזה, וזה לא חד פעמי - זו מגמה מאוד ברורה שאני רואה כבר תקופה במטא, ולמעשה גם בגוגל:
ניסיון בוטה למדי לקחת את המושכות של ניהול הפרסום מהידיים של מפרסמים. במיוחד אלו שלא יודעים מה קורה מאחורי הקלעים. כתבתי על המגמה הזו כאן, מוזמנים לקרוא עליה עוד קצת.
בשורה התחתונה - מטא, גוגל ועוד רבות וטובות (או לא כל כך טובות) משתמשות בתירוץ ה"AI זה חדש! וזה יפה!", כדי לשלוט בעצמן בתקציבי הפרסום שלנו. "ה-AI שלנו ימצא לכם קהל טוב יותר! וניסוחים טובים יותר!"
הבעיה היא, כמובן, שה-AI של חברות הפרסום לא באמת אובייקטיבי, ולא באמת בעדנו -
קודם כל, הוא עדיין הוזה לא מעט, כמו שרואים בעדויות של העדכון האחרון.
שנית, האינטרס הראשי של חברות הפרסום הוא להרוויח כסף. וניהול קמפיינים אפקטיבי עבורנו הוא לאו דווקא הרווחי ביותר עבורן.
אז מה עושים?
קודם כל, עד שיכריחו אותנו לעבור לכלי ה-AI והאוטומציות האלה - ונראה שגם מטא וגם גוגל בדרך להכריח אותנו - מומלץ לעבוד דווקא דרך הכלים הבטוחים יותר. לא לבחור ב- Advantage+ במטא, למשל.
ויותר חשוב - חשיבות המדידה הנכונה עולה פלאים. כמו שראינו כאן, מטא החביאה עדכון ענק ולא סיפרה עליו לאף אחד.
איך אנשי המקצוע גילו אותו בזמן?
באמצעות מדידה נכונה של הקמפיינים.
ולכן חשוב -
או להעסיק ספקים שבאמת יודעים את העבודה.
או למדוד בעצמכם טוב יותר.
אם אתם מחפשים מנהלי פרוייקטים או אנליטיקס שבחנתי ובחרתי אחד אחת - אפשר למלא את הטופס הפשוט שלנו, ונתאים לכם.
ואם אתם רוצים להצטרף לסבב הבא של קורס "מדידה אופטימית" שלי, יש רשימת המתנה כאן ;).
אינסטגרם רוצה להיות (עוד יותר) טיקטוק
אמת ידועה לכל היא שכוח העל של אינסטגרם הוא חיקוי.
היא לוקחת את הפיצ'רים המצליחים ביותר מאפליקציות אחרות, מתבלת בחיבור לאמא פייסבוק והאחות ווטסאפ, ומגישה קר.
האפליקציה המתחרה החזקה ביותר שלה היא טיקטוק, אז לא מפתיע שאינסטגרם ממשיכה להוביל שינויים פנימיים בהתאם.
שתי מגמות מרכזיות מובילות אותה כרגע:
לדחוף יותר אנשים ליצור רילז. כמות הרילז הנצפים ביום עלתה ל-200 מיליארד (!). כל יום. זה לא סתם: זה התוכן שאינסטגרם רוצה, כדי להיות יותר טיקטוק. העליתי וידאו קצר? אינסטוש תבקש ממני להפוך אותו לריל. לא העלתי? היא תזמין אותי להעלות. חשבתי על זה, אפילו בלי להגיד, ותהיתי איך עושים את זה נכון? אינסטוש תקרא את המחשבות שלי, ותסביר לחי מה גורם לרילז שאני פשוט צופה בו כרגע להצליח:
(כן, זה חדש מהשבוע האחרון. מקור: שרשור הת'רדז הזה של @oncescuradu)
סתם, היא לא קוראת מחשבות.
אני מקווה.
לדחוף יוצרי תוכן לפיד. זוכרים את התקופה שבה בחרנו אחרי מי לעקוב, ורוב הפיד שלנו היה חברים, משפחה, וכמה מותגים ממש מוצלחים? בטיקטוק זה לא עובד ככה - היא בוחרת בשבילנו במה נצפה, ועושה את זה מעולה. ולכן אינסטה מאמצת את המגמה. צוקרברג ידידנו ממש אמר בגלוי, לאחרונה, ש"50% ממה שאנשים רואים באינסטגרם הוא תוכן שהומלץ על ידי ה-AI שלנו". (בפייסבוק זה "רק" 30%, למקרה שתהיתם).
אז מה עושים עם זה?
מעלים רילז, כמובן.
זה התוכן הנצפה ביותר, בפער.
וגם אפשר לקחת את אותו וידאו ולהעלות אותו, בהתאמות קטנות, לטיקטוק ויוטיוב שורטס.
למה התאמות? בשביל השפה הויזואלית הקצת שונה בכל פלטפורמה, וכדי שהפלטפורמה תחשוב שערכתי את הוידאו רק בשבילה, והאלגוריתם ידחוף את הוידאו יותר.
ובואו אני גם אתקצר לכם את 3 ההמלצות הכי רלוונטיות לוידאו, בלי שתצטרכו לחפש אותן באינסטגרם:
2 "הוקים" לכל סרטון - אחד שיגרום לצופים לעצור את הגלילה, אחד שישאיר אותם. הראשון הוא משהו מפתיע, ויזואלית או קונספטואלית, השני הוא הבטחה שיקרה משהו מעניין לקראת הסוף. כל שניית צפיה, בממוצע, היא עוד חיים באלגוריתם.
טקסט על גבי הוידאו - לא רק כתוביות. כתוביות זה חשוב, אבל כותרות שונות, בדיחות נוספות, הבהרות... כל מה שישאיר את הצופים הפאסיביים מעוניינים, בלי לחפור להם יותר מדי. בכל זאת, וידאו.
רק טרנדים רלוונטיים - קטעי סאונד מסוימים, תשובות לסרטון והאשטגים הם דרך טובה לאלגוריתם לנסות להבין איזה אנשים יאהבו את הוידאו שלי: אלו שאהבו קטעי וידאו עם מה שהשתמשתי. אם אותם אנשים לא אוהבים את הוידאו שלי, הוא לא יופץ יותר, מן הסתם. אז חשוב להבין את השפה של המוזיקה וההאשטגים, לא סתם לתקוע את הכי פופולאריים.
עוד חוקים לשליחת ניוזלטרים ושיווק במייל? שוב?!
כן, גוגל ויאהו ממשיכות לעדכן מדי פעם את חוקי מניעת הספאם שלהן.
אם אתם לא מבינים על מה אני מדברת - מהר לקרוא את הפוסט מינואר על הנושא. מה, אתם רוצים שהדומיין שלכם ייחסם משליחת מיילים?!
הפעם מצטרפות לחגיגה ספקיות שליחה שמחוברות ליאהו, וזה שוב מאוד טכני, אז בואו אני אחסוך לכם:
אם וידאתם שהדומיין שלכם עונה על החוקים בסבב הקודם, הכל בסדר.
אם עוד לא וידאתם, או שאתם רואים בנתוני הניולזטר שהרבה מהמיילים שלכם מגיעים לספאם של הנמענים - חשוב לקרוא את הפוסט שקישרתי אליו.
ואם אתם רוצים להבין יותר איך הענקיות מחליטות איזה מייל יגיע לתיבה ואיזה לספאם - יש וובינר חינמי מצוין של סלע יופה, מומחה עבירות המייל המוביל בארץ. (כן, הוא חלק מהמומחים בליסט, ברור שהוא חלק).
גוגל משדרגת את כלי הפרסום
גוגל פרסמה שורה ארוכה של חידושים והמצאות לקמפיינים שלה - בחיפוש, אבל גם ביוטיוב וברשת הבאנרים.
שני עדכונים מעניינים במיוחד:
פרפורמנס מקס, מקבל יכולת התאמת פרסום לעמוד נחיתה:
פרפורמנס מקס הוא ה"מכונית האוטונומית" של גוגל - קמפיין-על שמאפשר להעלות מגוון תמונות, תיאורי טקסט וקטעי וידאו, ולפרסם בכל הערוצים יחד, בצורה חכמה.
כתבתי עליו בהרחבה במאמר על איך מורידים מחירי פרסום בגוגל.
ועכשיו הוא מקבל יופי של יכולת - קובעים כמה עמודי נחיתה מובילים מתוך האתר, אומרים למקס אילו תמונות וסרטונים רלוונטיים אליהם, והוא מייצר את הפרסומות ממש ספציפית עבור העמודים האלה.
וידאו מוצר - בתוך תוצאות חיפוש מוצרים:
יש לי וידאו שמדגים את המוצר באתר שלי?
אם חיברתי את הקטלוג לגוגל שופינג, קמפיין מכירת המוצרים המוביל של גוגל, הגולשים יוכלו לראות אותו - ממש מתוך תוצאות החיפוש.
תראו את וידאו ההדגמה הזה:
(מקור: סוויפ אינסייט)
כן, זה אומר שכדאי להעלות וידאו הדגמה לאתר!
זו פרקטיקת מכירה מעולה כך או כך, וזו עוד דרך שהיא משפיעה לטובה על השיווק.
כמו כן, מחקר שבודק את תוצאות ה-AI בחיפוש הרגיל בגוגל - זה שנותן תשובה בראש רשימת הקישורים - הראה שוידאו שמוטמע מיוטיוב בתאר מעלה פי 3 את הסיכוי שלו להופיע ב- AI Reviews.
סקרים ביוטיוב שורטס? כן בבקשה!
כולם אוהבים מדבקות. הבת שלי מקבלת מדבקה מהמורה שלה בכיתה א' כמעט כל יום מאז תחילת השנה, והיא עדיין מתלהבת מכל מדבקה מחדש.
ובוידאו סושיאל, אפילו יותר - הן מאפשרות להוסיף שכבת טקסט מעוצבת היטב, הם מוסיפים תחושה משחקית, והכי חשוב - הם מאפשרים להוסיף פיצ'רים לתוך הוידאו.
ככה, למשל, מוסיפים לינקים לסטוריז באינסטגרם, וככה - מעכשיו - מוסיפים סקרים בחיקוי הטיקטוק של יוטיוב, יוטיוב שורטס.
כן, סקרים אינטראקטיביים לגמרי. כאלה שמפעילים את הקהל - וככה גורמים לו לזכור את המסר השיווקי שלכם.
גם הסטיקר הקודם ביוטיוב שורטס - "הוסיפו משלכם" (Add Yours) שעבר לרובנו מתחת לרדאר - מצוין. הוא מאפשר (לנסות) ליצור טרנד - ומעודד את הגולשים להוסיף וידאו דומה, ולתייג את המותג, או לפחות את ההאשטאג שהמותג יצר עבור הטרנד. בשאיפה.
מדבקות זה יופי. עכשיו רק תביאו לי מדבקת לינק, יוטיוב, ואני מאושרת.
האם ה-AI בדרך להשתלט לנו על המחשב?!
לפני שבוע אנתרופיק - המתחרה של OpenAI, שמורכבת בעיקר מיוצאי OpenAI שחוששים מהדרך הלא-אחראית שלה עם צ'אט GPT, הודיעה על מהפכה:
הצ'אטבוט שלה, קלוד (חברי הטוב ביותר) (בחיי, הוא כותב עברית נפלא) יודע להשתמש במחשב. טוב, לא ממש להשתמש, יותר לבצע פעולות מאוד ספצפיות ואוטומציות שנלמד אותו. אבל על המחשב! מחוץ לצ'אט! גוגל, כמובן, לא נשארה חייבת - וגילתה לעולם שבדצמבר היא צפויה לשגר לאוויר את "פרויקט ג'רוויס", סוכן AI עם יכולות דומות.
אז זהו? ה-AI בדרך להשתלט על כולנו והעצלנות שלנו תתן לו את המפתחות?
לא ממש.
כן, יש סיבה לדאגה מסוימת - לתת משימות מורכבות ל-AI שעוד לא יודע לחבר 4 פסקאות בלי הזיה רצינית בדרך בהחלט מעלה שאלות רציניות של בטיחות ואבטחה. אבל חשוב לזכור שזו לא בינה אמיתית - זה בוט. הוא עושה מה שנגיד לו לעשות. השאיפה, הוא ישחרר אותנו מלענות על מיילים מיותרים במיוחד ולהשוות טיסות בעצמנו, ואם לא נגיד לו לשחק טטריס עם הקוד של הקבצים שלנו, הוא לא יעשה את זה.
בינתיים.
בשבוע הבא - חדשות נובמבר בזום לייב!
כל חודש אנחנו נפגשים בזום להסתכל על המגמות קצת יותר במבט-על, ונובמבר הוא יופי של זמן בשביל זה, רגע לפני סיום השנה האזרחית ותחזיות הטרנדים.
כמו כל חודש, יום שלישי הראשון לחודש - שזה 5.11.24, אם תהיתם - ב-10:00.
קודם 40 דקות של סקירה וניתוח, אחר כך מכבים את ההקלטה ודנים בכל השאלות שלכם.
כאן נרשמות ונרשמים לקבלת הקישור והתזכורות!
אפשר להתייעץ איתך? כן.
לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל אני תמיד שמחה גם פשוט לתת עיצה טובה.
איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?
שלחו מייל או קבעו שיחה אישית!
היה מעניין?
כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.
ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:
Comments