רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!
מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
מהדורה שבועית 24.6.24.
הכי מעניין השבוע: לינקדאין ומהפיכת העמודים בתשלום
כמה חשיפה אורגנית יש לעמוד הרשמי של המותג שלכם בפייסבוק? לינקדאין? טוויטר?
פירורים, נכון?
זה לא באג, כמובן, זה פיצ'ר: הרשתות החברתיות כבר מזמן לא צריכות אותנו, בעלות החברות ומנהלי השיווק, כיוצרי תוכן. יש להן די והותר. ולכן, הן אומרות במוצהר: רוצים חשיפה? שלמו עליה. תפרסמו בתשלום, ותקבלו חשיפה בהתאם. 40 ש"ח ל-1000 חשיפות! רק היום! בעל הבית השתגע!
אבל לא כולנו רוצים לנהל קמפיינים כל הזמן, ולא כל פוסט בעמוד הרשמי שווה תשלום. חוץ מזה, אפשר לגבות תשלום מבעלי ובעלות מותגים על עוד דברים, חוץ מפרסום!
ואם אפשר לגבות מאיתנו תשלום - למה לא?
זו, למעשה, מהפיכה שקטה שמתנהלת לה ברשתות החברתיות: חשבונות עסקיים פרימיום - בתשלום.
טוויטר (X...), איך לא, היתה הראשונה. אבל המהפיכה הולכת ומתרחב, צעד צעד, והשבוע הצטרפה אליה המתחרה הראשית של טוויטר, והמרוויחה הגדולה מהטרללת שלה - לינקדאין.
רשת ה-B2B הראשית השיקה עמודי מותג פרימיום, בתשלום, עם כמה פיצ'רים חדשים שנראים קצת לא מובנים במבט ראשון, ותג מחיר גבוה למדי: 99$ לחודש (קצת פחות במנוי שנתי). מה יש שם? ולמי זה משתלם? בואו נבין קצת יותר:
מה חדש בעמודי הפרימיום למותגים?
קודם כל, כמובן, חשיפה טובה יותר.
לינקדאין לא מתחייבת למספר מסוים, אבל מפזרת ברחבי הדרך לפרימיום הרבה התרברבויות בחשיפה טובה יותר:
חוץ מזה, בהודעה אפשר לראות הרבה פיצ'רים שמוכרים לנו מפרופילי הפרימיום האישיים (כמו כפתורי אינטראקציה בהתאמה אישית בראש העמוד) וה- Sales Navigator (כמו חבילת אינמייל לשליחה לאנשים שאינם אנשי קשר). וכמה חדשים:
מי נכנס לעמוד שלי?
פיצ'ר מאוד מעניין, ובעיני החשוב ביותר אחרי החשיפה.
אם מישהו נכנס לעמוד החברה - גם אם הוא או היא לא בחרו להתחיל לעקוב אחריה - כנראה שיש להם רמת עניין מסויימת.
לראות מי נכנס, ולשלוח אינמייל מהחבילה שבאה עם הפרימיום, יכול להיות מאוד, מאוד אפקטיבי למותגים. במיוחד למותגי B2B.
טסטמוניאלז!
אחד הכלים מעוררי-האמון ביותר בשיווק בכלל הם חוות דעת של לקוחות. עמודי פרימיום באים עם הפיצ'ר הזה בילד-אין - ובראש העמוד. מעניין.
העשרת תוכן ב-AI
אני נתקלת לא מעט בחשש מפני יצירת תוכן בעזרת AI ופרסום שלו ברשתות החברתיות, ובצדק: לא ברור עד כמה הרשתות מזהות את התוכן הזה, וכמה חשיפה הן מוכנות לתת לו.
והנה, בעמודי הפרימיום החדשים של לינקדאין, אפשר להשתמש בכלי ה-AI שלהם כדי ליצור עוד תוכן רלוונטי.
אבל האם כלי ה-AI שלהם שווה משהו?
כאן חשוב לזכור את החמולה שלינקדאין שייכת אליה: לינקדאין היא בבעלות מייקרוסופט. מייקרוסופט היא המשקיעה הראשית ושותפה, במידה מסויימת, של OpenAI - האמא של GPT, שנמצא בראש מירוץ ה-AI.
אז כן. אני מהמרת שכלי הכתיבה ויצירת התמונות של לינקדאין יהיו שווים בהחלט.
הזמנה אוטומטית של מגיבים ומלייקקים
אם מישהו היה עם העמוד באינטראקציה - תגובה, לייק, שיתוף, כל הכיף הזה - כנראה שיש לו עניין מסוים במותג. המערכת תשלח אוטומטית הזמנה להצטרפות לעמוד, בזמן הכי רלוונטי: מיד אחרי האינטראקציה.
מצד אחד - ממש להכות על הברזל, במיוחד עם אנחנו משקיעים ויוצרים תוכן איכותי. ואם כבר משקיעים בעמוד פרימיום, כמובן שחשוב שיהיה בו תוכן מעולה.
מצד שני - הנוטיפיקציות בלינקדאין באות עם ממשק נוראי, והרבה בלאגן פנימי שגורם להרבה משתמשים להמעיט בכניסה אליהן. ולשם בדיוק הולכת ההזמנה האוטומטית.
אז בשורה התחתונה: כדאי? או יקר מדי?
מכירים את המילה האהובה על אנשי השיווק - תלוי?
כן, כמובן שתלוי.
אבל הי, יש חודש ניסיון חינם, ואני אישית אלך להתנסות איתו.
אז ההמלצה: נסו את החינם. אחר כך תחליטו. רק אל תשכחו לשים 18 תזכורות לביטול החינם במקרה הצורך לקראת סוף החודש!
צדיק/ה, איפה ווטסאפ בתכנית השיווק שלך?
ווטסאפ הולכת וצוברת תאוצה ברחבי העולם: רק במאי התבשרנו שהיא סוף סוף מגיעה לחדירה משמעותית בארה"ב, שעד היום חיתה הרבה יותר על סמסים והצ'אט הפנימי של אייפון; ושלל הפיצ'רים שמגיעים חדשות לבקרים עוזרים מאוד.
הפיצ'ר החדש שצפוי להגיע בקרוב - פילטרים לשיחות וידאו - קורץ היטב לדור הזי, שהתרגלו לאהוב את הפילטרים בסנאפצ'ט ובטיקטוק. אם יצא לכם לנהל שיחת וידאו עם טינאייג'ר בפלטפורמה שבה אפשר להשתמש בפילטרים, אתם בטח יודעים על מה אני מדברת. הם מתמכרים, מהר, ומאוד.
כך שכל התחזיות צופות המשך עלייה בפופולאריות של וואסאפ, וזו הזדמנות טובה לעצור ולחשוב - האם היא כבר נכנסה לתכנית השיווק של המותג בצורה מסודרת? מה עוד אפשר וכדאי לעשות?
אם עוד אין לכם, למשל, מענה אוטומטי שמתחבר למערכת ניהול הלקוחות, ומאפשר לשלוח להם הודעות אוטומציה בווטסאפ - זה שילוב מעולה, שמעלה משמעותית את הקריאה של ההודעות.
לצידו, קמפיין מכירה או לידים שמפנה במקום לטופס לשיחה עם החנות - עובד משמעותית טוב יותר אצל מירב המותגים.
וכן, אפשר גם להתייעץ איתי - כאן במייל, או לבחור זמן לשיחה טלפון קצרה.
משווק/ת לחו"ל? איפה רדיט בתכנית השיווק שלך?
אם ווטסאפ עולה בפופולאריות - רדיט מזנקת.
הפלטפורמה הוותיקה והפופולארית, שמתנהלת קצת כמו הפורומים הוותיקים מימי תחילת האינטרנט (זוכרים?), קיבלה לאחרונה תעדוף משמעותי בגוגל. והוא הביא לצמיחה משוגעת בכניסה לרדיט.
למה?
כי התשובות ברדיט מרגישות אותנטיות הרבה יותר מאשר הרבה אתרים עם קידום SEO. וזה האתגר של גוגל, בימינו: לתת תוצאות חיפוש שמרגישות אותנטיות. כי דור הזי - והמילניום אחריהם - מחפשים יותר ויותר בטיקטוק, כדי לקבל תוצאות שמרגישות אמיתיות ולא מהונדסות.
לצד הצמיחה המשמעותית, רדיט משיקה ממש כל שבוע-שבועיים סוג מודעות חדש. והאחרון - והמבטיח - הוא "מודעות שיחה", שמציגות פרסומות בתוך איזורי השיחות הפופולאריים של רדיט.
אז אם קהל היעד שלכם דובר אנגלית - רדיט היא בהחלט אופציה שיותר מדי מותגים ישראלים לא שמים לב אליה.
הצצה לעתיד: הפרסום לטלוויזיות חכמות בעלייה
בארה"ב זה כבר חלק משמעותי מתקציב הפרסום: CTV, פרסום דינאמי בטלוויזיות חכמות.
קצת כמו לפרסם ביוטיוב - רק עם פרסומות באיכות וחווייה שמתאימה לצפיה בטלוויזיה.
למעשה, בפרסום ביוטיוב זה כבר פלייסמנט קיים - אפשר לבחור להציג (או לא להציג) פרסומות מסוימות בטלוויזיות חכמות.
בארה"ב - ולא מעט שווקים מתקדמים נוספים בעולם - זה הרבה מעבר ליוטיוב.
פרסומות בנטפליקס - המנוי המוזל כולל הפרסומות, למשל. או דרך אמזוןTV, אפלTV או גוגלTV. למעשה, זה תחום כל כך צומח, שמגזין Emarketer עצר לבדוק לא רק כמה הוא צומח (המון), אלא גם אילו סעיפי תקציב אחרים סובלים מירידה משמעותית בגללו:
למה?
כי זה השילוב המושלם בין יכולת פילוח קהל חכם - אחרי הכל, גוגל, אפל, אמזום ונטפליקס יודעות היטב מה אנחנו מעדיפים - לבין פרסומת מרשימה.
ובארץ?
התחום בחיתולים, עדיין, אבל לא חסום. בהחלט אפשר להתחיל להתנסות - ולמותגים גדולים, מומלץ מאוד. הנתונים מארה"ב מראים הצלחות משמעותיות, וכדאי להיות שם לפני התחרות.
חדשות ה-AI: את קלוד, כבר ניסית?
מכל צ'אטבוטי ה-AI, כבר זמן מה שקלוד הוא החביב עלי, פשוט כי העברית והניסוחים שלו הם הטובים ביותר. בפער. אפילו מאז ChatGPT 4.0 החדש.
ועכשיו גם הוא זכה לשדרוג משמעותי, ויכולת ההבנה וההומור שלו השתפרה.
אז כשאתם צריכים שותף לסיעור מוחות בעברית או שיוף טקסטים בסגנון קרוב לשלכם באנגלית - ממליצה.
הכי מעניין אותי לדעת...
קורס "מדידה אופטימית - איך מודדים ומשפרים תוצאות שיווק דיגיטל" יצא לדרך (עם כל המקומות מלאים ועוד קצת, ורשימת המתנה! לא ציפיתי), וזה ה-זמן לבנות את הקורס הבא.
האם הייתם רוצים להשתתף באותו קורס, או שמשהו אחר מעניין אתכם יותר? הצביעו והשפיעו!
אפשר להתייעץ איתך? כן.
לסיום נזכיר שאני יודעת את כל זה כי העבודה שלי היא לעזור לכם לפתור כל תהייה, שאלה או דילמה בשיווק הדיגיטלי:
איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, ואיזה פרילאנסית או סוכנות יתאימו לך.
שלחו מייל או קבעו שיחה אישית!
Comments