רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!
מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
מהדורה שבועית 20.5.24.
הכי מעניין השבוע: נתוני שימוש מעודכנים בסושיאל בישראל!
באייטם הראשון בכל שבוע, אני לרוב מנתחת מזווית קצת אחרת תופעה אחת משמעותית.
הפעם, אני רוצה להתחיל בלהפציר בקוראות וקוראי המדור:
שחקו בעצמכם קצת עם הטבלה המעולה של תדירות שימוש ברשתות חברתיות בישראל, שהגיעה השבוע מבית איגוד האינטרנט הישראלי.
אפשר לפלטר אותה לפי גילאים, חברה, הכנסה וכדומה, ולקבל את נתוני השימוש המעודכנים של רבעון 1 2024 בארץ במגוון רשתות ושירותים. וואו.
כשתחזרו - הנה 3 מגמות מעניינות שמצאתי שם, וחשוב לקחת בחשבון בתכניות השיווק של כולנו:
(כל התובנות שלי כאן נלקחו מבדיקה של רמת הכנסה ממוצעת ומעלה. עם כל הצער שבדבר, רוב תכניות השיווק של רובנו מיועדות לקהל הזה, ולא לבעלי ההכנסה הנמוכה מהממוצע).
1. פייסבוק עדיין מנצחת
הספדנו אותה בלי סוף, הכתרנו את אינסטגרם למובילה ואת טיקטוק ליורשת, אבל אין מה לעשות - פייסבוק היא עדיין מלכת הכניסות היומיות בארץ. 60% נכנסים אליה יום יום, לפי הסקר המקיף של איגוד האינטרנט. אינסטגרם מגרדת מלמטה את ה-40% שנכנסים יום יום.
כן, התמונה משתנה רק בקרב הצעירים ביותר, 18-22 - שם, 25% נכנסים יום יום לפייסבוק, לעומת כמעט 70% של אינסטגרם ו-50% בטיקטוק. אבל אפילו אם נטפס רק קבוצת גיל אחת מעלה, לצעירים - 23-29 - פייסבוק מנצחת עם 57%, ואינסטגרם - 54% שנכנסים אליה יומיומית.
זה מפתיע, כי אנחנו כל הזמן קוראים על המגמה של המעבר לאינסטגרם וטיקטוק. והמגמה קיימת - אחוזי החדירה של פייסבוק ירדו קלות.
אבל אין מה לעשות, למרות השינויים הקלים וההשפעה מחו"ל, בישראל היא עדיין פלטפורמה קריטית לפרסום ושיווק. נכון, החשיפה האורגנית שלה בעמודים איומה, אבל הקהל. שם.
2. חדירה נמוכה לטוויטר? היא מעל לינקדאין!
מתייעצים איתי לא מעט מה לעשות עם קהל ההייטק וה-B2B המבוקש, אל מול המחירים המאמירים של פרסום בלינקדאין. אני מייעצת לא מעט להתנסות בזהירות גם בפרסום בטוויטר (עם מגבלת חשיפה יומית, בבקשה!), והרבה מעמקים מולי אף: טוויטר? החדירה שלה לא נורא נמוכה בארץ?
ובכן, לא. למעשה, היא קצת מעל לינקדאין בכל רמה - משימוש יומי עד פחות מפעם בחודש.
טוויטר היא חיה קצת שונה בנוף. עבודה נכונה איתה היא הרבה פחות גאנט תכנים חודשי והרבה יותר להקשיב לשיחה השוצפת ולהתערב בה. וכמובן, הבלאגן שאילון מאסק גרם שם פגעה בה.
אבל!
יש לה חדירה של 36% בארץ
בגלל בריחת המפרסמים הפרסום בה זול מרוב הרשתות, במיוחד מלינקדאין
השונות שלה מרחיקה הרבה מותגים, ומשאירה מעט תחרות
אני לא אומרת שכל מותג B2B או כזה שפונה להייטקס צריך להיות בטוויטר. ממש לא. היא דורשת לא מעט אנרגיה. אבל היא בהחלט אופציה שכדאי לשקול.
וכן, בהחלט אפשר להתייעץ איתי. טוויטר היא אחת מהרשתות החביבות עלי, אישית ומקצועית. הנה, גם עיתונאים בתחום מתייעצים איתי לגביה (ואיך לא מפרסמים בטוויטר) ;) כאן אפשר לקבוע שיחה קצרה.
3. מלכת הוידאו היא לא טיקטוק ולא אינסטגרם
כמה מאיתנו שמים את קטעי הוידאו שהכנו לאינסטגרם ריל ולטיקטוק גם ביוטיוב שורטס?
כתבתי על זה לא מעט - בקרב בין הרשתות החברתיות, יוטיוב היא בעצם המנצחת. והמהלך שלה עם שורטס - לצד החיבה של יוצרי תוכן אליה, בתור מי שחולקת איתם הכי הרבה הכנסות מפרסום - מחזקים אותה משמעותית גם בקרב הקהל הצעיר.
כיוון שחפרתי על הנושא לא ארחיב - לקריאה כללית על למה יוטיוב אהודה ממליצה לקרוא כאן, ועל המהלך של יוטיוב שורטס כאן.
אגב דברים שכתבתי ורלוונטיים - כן, גם החדירה של טיקטוק עולה משמעותית, ומגיעה לכמעט 30% שנכנסים אליה לפחות כמה פעמים בשבוע בקרב האוכלוסיה היהודית. עוד על טיקטוק בישראל כאן.
מה מוריד לכם חשיפה באינסטגרם?
לרוב אנשי המקצוע - ואני בתוכם - מנתחים את החשיפה של הרשתות החברתיות בצורה אובייקטיבית ומדודה, מבחוץ.
אבל זה לא אומר שלא כדאי להקשיב למידע פנימי מתוך אינסטגרם, שבא להגיד במוצהר: הנה דברים שיכולים להעלות ולהוריד את החשיפה!
הנה המידע שהופיע במצגת של בכירי אינסטגרם מתוך אירוע גדול של מטא ליוצרי תוכן שבוע שעבר בניו יורק:
מורידי חשיפה:
"פתיונות מעורבות", סטייל "תגיבו אם אתם מסכימים" או "אני אעשה הגרלה בין כל המלייקקים". פשוט אל.
רילז באורך יותר מ-90 שניות. כן כן, למרות שטיקטוק דווקא מעודדת אותם.
קטעי וידאו עם ווטרמארק (סימן מים) של "אפליקציה אחרת". שזה במילים אחרות - וידאו שהעליתם לטיקטוק (שמסמנת את מה שנערך אצלה בסימן במוכר) ואז לקחתם משם והעברתם לאינסטגרם. תמיד עדיף לקחת את הוידאו המקורי, ואפילו לתת לו עריכונת קלה באפליקציה שמעלים אליה - זה ידוע כמגדיל חשיפה.
וידאו באיכות נמוכה
תוכן שאחרים העלו קודם, כמו שדיברנו בסקירת הזום החודשית של מאי.
מעלי חשיפה:
אינטראקציה, כמו תמיד.
שעות שבהן קהל היעד נמצא באפליקציה - במיוחד ברילז.
איכות וידאו (רזולוציה) גבוהה.
שיתוף התוכן במקביל לאפליקציות אחרות - כלומר, אל תשתפו תוכן בטיקטוק ורק מאוחר יותר באינסטגרם. אנחנו רוצים להיות ראשוניםםםםם.
טיקטוק לא עוצרת בארה"ב (עדיין)
למרות האיסור הצפוי על טיקטוק, הקהל שלה לא ממהר לעזוב לאפליקציות אחרות - הוא מחכה שיפנו אותו ולא מחפש עדיין אופציות.
וכן, אם קראתם את הפוסט על מה לעשות בעקבות האיסור על טיקטוק, עם המסקנה שבינתיים היא לא הולכת לשום מקום - הנה עוד תמיכה. המסקנה של הפוסט היתה שחשוב להתנסות עם אלגוריתם התוכן הייחודי של טיקטוק, בין השאר כי -
כמו שראינו באייטם הראשון, היא ממשיכה להתחזק בארץ
כל הרשתות מנסות לחקות אותו, ולכן כדאי ללמוד אותו לעומק
והנה, עדיין אין השפעה משמעותית אפילו בארה"ב.
למעשה, הסקר האחרון בנושא דווקא מראה איך טיקטוק בארה"ב היא כבר לא רק של הדור הצעיר, והקהל שלה מתבגר:
חדשות ה-AI: צ'אטGPT בשדרוג משוגע, גוגל מכניסה AI לחיפוש
שתי הכרזות גדולות השבוע בתחום ה-AI:
צ'אט GPT, החלוץ, קיבל שדרוג מאוד משמעותי ליכולות שלו. כדאי לקרוא, והנה תוספת קטנה: ניסיתי אותו בעברית, והוא סוף סוף כותב עברית היטב. סוף סוף.
גוגל מכניסה AI למנוע החיפוש הראשי! בינתיים בפרישה מדורגת בארה"ב, אבל המשתמשים הראשונים אוהבים מאוד את "תשובות ה-AI" בראש עמוד החיפוש. המפרסמים, כמובן, הרבה פחות אוהבים את המעבר הזה - הוא לוקח מהם את הטראפיק הכי משמעותי. ואם חשבתם שתקראו פוסט אחד שלי בתקופה הזו בלי מילה על כמה חשוב להתחיל לאגור מידע משתמשים בעצמנו, מידע מיד ראשונה ולא כזה שמסתמך על מעקב המשתמשים של גוגל, מטא ושות' - הנה המילה הגיעה. צריך. ללמוד. לעבוד. עם. מידע. צד. א'.
אפשר להתייעץ איתך? כן.
לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא לעזור לכם לפתור כל תהייה, שאלה או דילמה בשיווק הדיגיטלי:
איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, ואיזה פרילאנסית או סוכנות יתאימו לך.
ווטסאפו לנו, או קבעו שיחה אישית!
Yorumlar