top of page

לאיזה מותגים טיקטוק הכי רווחית? חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 17.6.24

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 17.6.24.

הכי מעניין השבוע: מחפשים אותך בטיקטוק?


מחקר אחרי מחקר אחרי מחקר מגלים שצעירים מחפשים יותר ויותר בטיקטוק. חדשות ישנות.


והנה סקר חדש מבית אדובי, מוסיף זווית מעניינת יותר: מה הגולשים מחפשים בטיקטוק?

כלומר, כשהם מחפשים מוצרים ושירותים בטיקטוק במקום בגוגל - איזה דברים הם מחפשים?


ובמילים אחרות - האם למותג שלך חשוב במיוחד להכניס ולהגדיל את המקום בטיקטוק, כי יש סיכוי טוב שיחפשו וימצאו אותו במחשבה על רכישה?


הנה החיפושים הנפוצים ביותר - ואחריהם, כמה תובנות:


על פניו, רק לשפים ומסעדות, מוזיקאים והנדימן באמת חשוב להיות בטיקטוק. אבל למעשה, מתחבאות כאן עוד כמה תובנות, רלוונטיות יותר לרובנו:


1. רבע מהצופים בטיקטוק מחפשים מוצרים ושירותים!


כן, זה משמעותי. אלו לא "רבע מהגולשים מדור זי" או "רבע מהצעירים" - רבע מהגולשים בטיקטוק משתמשים בה, בכוונה תחילה, לחפש מוצרים ושירותים.


למעשה, הנתון הזה מתוקף בשתי תשובות שונות: רבע מחפשים המלצות על מוצרים, ספציפית, ורבע מחפשים מוצרים ושירותים חדשים. אותו רבע, מן הסתם.


מה זה אומר לאסטרטגיה שלנו? שלמותגי מוצר ושירות חשוב להיות בטיקטוק - וחשוב להשיג כמה שיותר ביקורות גולשים, עם תיוג של פרופיל המותג.


2. אם זה יפה, מחפשים את זה בטיקטוק

מה הקהל מחפש בטיקטוק
מחפשים מוצרים, מוצאים אותך

אופנה, ביוטי, כושר, עיצוב, טיולים - כל התחומים שהיו החזקים ביותר באינסטגרם מחופשים להם בטיקטוק.

כן, הם עדיין גם באינסטגרם.


אבל בטיקטוק מחפשים אותם בכוונה-תחילה. כדי למצוא מידע, להכיר, וכמו שראינו בסעיף הקודם - לגלות מוצרים ושירותים.


3. ומי לא כאן? העו"דים והרו"חים.


קשה לי לומר אם זו מגמה או נטיות הגלישה האישיות שלי, אבל נראה לי שלאחרונה הפיד התמלא באנשי פיננסים, השקעות, רואי חשבון ועורכי דין.


כן, הם יכולים להרוויח לא מעט מטיקטוק - זו פלטפורמת גילוי טובה.


אבל לא מחפשים אותם בטיקטוק. מידע "קשיח", כזה שנחשב "של גדולים" - אותו עדיין מחפשים עדיין בגוגל, לפני הכל.


אז כשבונים אסטרטגיה לתחומים האלה - קודם גוגל, אחר כך לינקדאין או פייסבוק (זוכרים שהיא עדיין הרשת החברתית הכי פופולארית?), ורק בסוף טיקטוק. רק למיתוג.


רוצים חשיפה באינסטגרם? תעודדו שליחה ב-DM


זה כבר הראיון השלישי בחודשיים האחרונים, שבו בכיר אינסטגרם - והפעם אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם כולה - מעיד שאחד המדדים שהכי תורמים לחשיפה באינסטגרם הוא שליחת הפוסט בהודעה פרטית (דיאם).


יכול להיות שזה פשוט פיצ'ר ממכר יותר מגלילה פאסיבית, ובגלל זה אינסטגרם מנסה לדחוף אותו חזק כל כך:


חלק מהותי בהתמכרות לרשתות חברתיות טמון בהשקעת משהו קטן ממני בזמן הגלישה והגלילה. כל המחקרים מצביעים על כך שתגובות או הודעות פרטיות מגדילות משמעותית את תחושת השייכות, ההתלהבות - וההתמכרות. כולל ההתמכרות הפיזית לחומרים הנחמדים שמופרשים לנו במוח כשאנחנו מעורבים בפעולה חברתית, כמו שליחת הודעה.


וכשאנחנו עוברים לרשתות כמו טיקטוק או פיד הרילז באינסטגרם, הגלישה הופכת להיות הרבה יותר פאסיבית.

איך הופכים אותה לאקטיבית יותר? במיוחד באינסטגרם, שבה אין הרבה שיח בתגובות או כפתור שיתוף?


עידוד השיתוף דרך DM, מסתבר.


שליחת סרטון אינסטגרם בדיאם מגדילה חשיפה
שלחו לנו דיאם!

אבל הסיבה פחות משנה מהתוצאה: נראה שאינסטגרם כל כך רוצה שנשלח הודעות, שהיא מגדילה את המשקל שלהם באלגוריתם שמחליט מה להראות למי.


קחו את זה מכאן: רוצים עוד חשיפה לריל או פוסט, עודדו את הגולשים לשלוח אותו בדיאם למישהו שיעריך אותו. ואדם מוסרי אפילו מגדיל ונותן לנו מדד חדש: חשבו את היחס בין החשיפה של הפוסט או הסרטון ל- sends שלו. ככל שהיחס גבוה יותר, אינסטגרם תדחוף את הסרטון לתפוצה גבוהה יותר.


(סיפרתי לכם כבר שיש לי קורס חדש, שמלמד מה ואיך למדוד תוצאות בדיגיטל, כך שממש יהיה אפשר לשפר אותן? קבלו!)


רוצים יותר קוראים לבלוג? תנו כותרות פשוטות יותר


הויכוח "מה יביא יותר קוראים", כותרת משעשעת-מתחכמת או כותרת ישירה מתנהל, כנראה, מאז ימי האדם הקדמון.


המגמות נעות לכאן ולכאן עם השנים. והנה מגיע מחקר מדעי חדש - כן, לגמרי לגמרי מדעי, ממגזין "סיינס" - ומראה בבירור: היום, כותרות ברורות ופשוטות הן המלכות החדשות.

אפילו אם הצורך לפשט הופך אותן לארוכות יותר.


המחקר לקח כ-30,000 כתבות ומאמרים במגזינים ואתרים פופולאריים, שהיו להם כמה כותרות אופציונליות - חלק מהקהל ראה כותרת אחת, חלק כותרת אחרת. והוא מראה בצורה מאוד מאוד ברורה שה-CTR, יחס ההקלקה על הכותרות הברורות והפשוטות יותר, הוא הגבוה ביותר.


שימו לב במיוחד לכותרת הראשונה, שבה כותרת ארוכה יותר ו"עסיסית" פחות השיגה כמעט פי 2 הקלקות לכל 1000 חשיפות מהכותרת הקלאסית:


קדימה, זמן להתנסות שוב בכותרות ברורות יותר.


ואגב, אם אתם כבר יוצרים תוכן כתוב - ראיתם את הפיצ'ר החדש והמגניב של כרום, שמקריא לגולשים את הפוסטים? הוא עובד מצוין, גם בעברית, וכבר יש סימנים ראשונים שהוא מגדיל את כמות הקוראים (והמאזינים) של בלוגים!.


הלייקים בטוויטר (X) הפכו לפרטיים


כל הרשתות החברתיות מדברות על זה בינן לבין עצמם, X (טוויטר לנצח!) עשתה: אי אפשר לראות יותר מי


טוויטר (X) הפכה את הלייקים לפרטיים
אל תציצו לי ללייקים!

עשת/ה לייק לאיזה ציוץ ברשת. אפשר לראות את כמות הלייקים שציוץ צבר - אבל לא מי עומד/ת מאחוריהם.


התומכים טוענים שהמהלך הזה מגן על הפרטיות של המלייקקים, ומגדיל את האינטראקציה - גולשים עושים לייק לפוסטים שהם מזדהים איתם, גם אם הם לא רוצים שכל העולם ידע (למשל, הבוסים שלהם).


המתנגדים טוענים שזו דרך מתוחכמת להסתיר את הכמות המגונה של פרופילים פיקטיביים ובוטים באפליקציה, וש"הגנת הפרטיות" הזו באמת מקצינה את הקיצוניים.


לאן זה ייקח את טוויטר? מעניין לעקוב, ולו בגלל שראשי הרשתות המתחרות עוקבים בעניין, ועשויים לאמץ.



איך מודדים תוצאות שיווק דיגיטל?


ויותר חשוב - איך מודדים אותם בצורה שתאפשר לנו להבין למה דברים מצליחים ונכשלים, ובאמת לשפר תוצאות? לא סתם לנסות עוד ועוד מהלכים שואבי תקציב ואנרגיה?


ביום ראשון הקרוב, 23.6.24, יוצא לדרך קורס "מדידה אופטימית" - איך מודדים ומשפרים תוצאות שיווק דיגיטלי.

אם אתם נהנים מחדשות הדיגיטל - אני חושדת שתהנו מהקורס ;)


אבל זה לא קורס דיגיטלי רגיל - הפורמט שלו חדשני למדי, בשיתוף עם הסטארטאפ החדש של שאול אולמרט, קווהקווה:


  • סרטונים קצרים שמשתלבים בתוך יום העבודה, וניתנים לצפייה בקצב שלכם

  • עם זמן לשאלות ומשימות בלייב, לצד הקורס, במשך שבועיים

  • בפיד נוח שמזכיר סטוריז

  • בסמארטפון, לצפייה לצד המחשב, או בזמן שמחכים להופעת הסיום של הילד... איפה שנוח לכם


ובשורה התחתונה: 5 שעות של התוכן הכי חשוב לשיפור השיווק - מחולקים ל"ביסים" קטנים לצפייה, אימון ודיון.


(כל התכנים זמינים במשך 3 חודשים לאחר מכן, שתוכלו להשלים ולחזור אליהם).


כל המקומות המוזלים הסתיימו כבר לפני שבוע, וגם המקומות של הרגע האחרון מסתיימים להם - אם זה תחום שכואב לכם, איך לשפר תוצאות, כדאי מאוד להזדרז ;)

להרשמה - לחצו.


לשאלות לגבי הקורס - שלחו מייל.


נתראה!


אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאני יודעת את כל זה כי העבודה שלי היא לעזור לכם לפתור כל תהייה, שאלה או דילמה בשיווק הדיגיטלי:


איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, ואיזה פרילאנסית או סוכנות יתאימו לך.


Comments


bottom of page