top of page
תמונת הסופר/תצוות דה ליסט

כן! לקוחות מעדיפים אימייל! חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 14.10.24

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 14.10.24.


אמ;לק:

החגים המתקרבים בארה"ב ממשיכים להעניק מתנות לאנשי השיווק - בדמות גל שדרוגים לכלי פרסום, שכולם זמינים מע-כשיו.

גוגל ומטא משדרגים את יכולת יצירת המודעות ב-AI - בדגש על יצירת מודעות וידאו.

ולצד המתנות, גל המחקרים של לפני-החגים-לקראת-סוף-השנה מתחיל, עם מחקר נאמנות לקוחות עולמי שמגלה:


הכי מעניין השבוע: לקוחות רוצים שנפנה אליהם באימייל


כשאני מדריכה או מייעצת לחברות על שיווק במייל - בין אם ניוזלטר או אוטומציות מייל - באופן קבוע נדלקים לי כוכבים בעיניים. וכמעט תמיד הכוכבים האלה נתקלים בפרצופים תוהים-מופתעים פינת שוק טוטאלי.


מייל? זה לא מיושן? אנשים מסתכלים במייל?

כן, חמודים שלי. מייל.

זה עובד. המספרים מאוד ברורים.


רגע לפני שאני שולפת לעזרתי את המספרים והמחקר האחרון, בואו נעשה תרגיל:

איזה מיילים כן פתחתם בשבוע האחרון?


תרימו אצבע אם פתחתם...


  • מייל בנושאי עבודה - כן, כולל בעבודה.

  • מייל מבית הספר / המורה.

  • מייל של עמותה או ארגון אזרחי שאתם תומכים בו.

  • מייל מאתר שקניתם בו - בין אם אישור הזמנה עכשיו או פרסום מוצרים כי קניתם בעבר, לא משנה.

  • מייל מכרטיס האשראי / בנק / בית השקעות

  • מייל מרופא/ה / קופת חולים / בנושא טיפולי או בריאותי


נו? כמה אצבעות יש לכם?


כן, אנחנו קוראים מיילים. כולנו, אפילו דור הזי הידוע לשמצה.

נכון, אנחנו כבר לא מתכתבים (כמעט) עם חברים או משפחה במייל. נכון, זה לא כלי התקשורת הראשון שאנחנו פונים אליו - הבכורה עברה לווטסאפ (ו iMessages של אפל בארה"ב חובבת התפוחים).


אבל בדיוק בגלל זה לקוחות מעדיפים - משמעותית! - שנפנה אליהם במייל. זה חודרני פחות, נמצא באיזור הקונספטואלי של עבודה-הודעות חשובות-בריאות-פיננסים, ונותן להם את הבחירה מה ומתי לפתוח. בלי לאבד פרסום מעניין בשטף הווטסאפים ובלי לחדור לאיזור השיחות הפרטיות.


כמה מעדיפים?

משמעותית:


המקור הוא מחקר של אמרסיס, פלטפורמת שיווק רב-ערוצים גלובלית, על נאמנות לקוחות. מחקר עצום, שנערך במקביל בארה"ב, בריטניה, גרמניה, אוסטרליה ואיחוד האמירויות על יותר מ-10,000 משתתפים. העובדה שזו פלטפורמת שיווק מאוד עוזרת לאמינות המחקר - כן, יש להם אינטרסים, אבל יש להם גם המון המון מידע על התנהגות לקוחות בפועל - לא רק על תשובות סקרים.

והוא התפרסם ממש השבוע, אז הוא הכי עדכני שיש.


אוקי, אבל זה רק מחקר אחד, של חברה אחת. נכון?


לא נכון.


אחוזי הפתיחה של מיילים שיווקיים מפתיעים


הסיבה לכוכבים בעיניים שלי - מראש - היא שאחוזי הפתיחה של אימייל מרקטינג רק עולים, שנה אחרי שנה.

למרות עידן הטיקטוק, למרות ווטסאפ. בכל התעשיות. בעולם.


הנה כל המספרים של כל התעשיות, ממאמר של האבספוט. השורה התחתונה שלו: אחוזי הפתיחה של שיווק במייל נעים בין 30-45%.

30-45% אחוזי פתיחה של מיילים שיווקיים בלבד, כן? ניוזלטרים ואוטומציות מייל.


אז למה זה מפתיע את כולם כל פעם מחדש?


כי אנחנו רואים את העולם, כמו תמיד, מתוך תיבת המייל של עצמנו.

מכירים את חוק סטרג'ן? זה שאומר ש"80% מכל דבר הוא זבל"?

(המקור מדבר על 90%, אבל העולם הפך אותו לחוק ה-80/20 כבר מזמן).


80% מהמיילים שמגיעים אלינו הם זבל, כמו כל דבר בעולם, אנחנו מוחקים אותם ומתעצבנים.



אבל אם אנחנו אנשי שיווק מוכשרים - ואתם חייבים להיות אנשי שיווק מוכשרים, אתם קוראים את הבלוג הזה, לא? - ומסוגלים לייצר את 20% המיילים השיווקיים שכן שווים משהו...


בדיוק כמו אם אנחנו מסוגלים לייצר את 20% המודעות ששוות משהו, או הסרטונים ששווים משהו...


זה זהב שיווקי.


לקוחות פוטנציאליים שאנחנו שומרים איתם על קשר, שומרים את המותג שלנו בתודעה שלהם, ומדי פעם מציעים להם הצעות מתאימות. בלי קריזות של האלגוריתם, עם טיפוח נאמנות לאורך זמן.


זהב.


הלו, למה אני כותבת את חדשות הדיגיטל מדי שבוע?

כי זה שומר עלי מעודכנת, כמובן... אבל גם כי הן נשלחות במייל, והתוצאות שלו מצדיקות לחלוטין את המאמץ, ועוד קצת.


ואולי זה הזמן להציע לכם לקבל את חדשות הדיגיטל פעם בשבועיים למייל - ופעם בחודש בזום לייב, נכון?




כלי פרסום חדשים מטיקטוק, מטא וגוגל


מתנה ממערכות הפרסום: כלים שיגרמו לנו לרצות לפרסם
מתנה ממערכות הפרסום: כלים שיגרמו לנו לרצות לפרסם

זה לא אוקטובר בלי זרם מציף ובלתי פוסק של כלי פרסום חדשים!


הגל הגדול ביותר כבר עבר (וסקרתי אותו כאן, אם פספסת), אבל החידושים לא מפסיקים איתו.


טיקטוק מובילה עם 5 כלים חדשים למפרסמים


המעניין ביותר הוא טיקטוק סמארט+, שמזכיר מאוד את הקמפיינים החכמים של גוגל:

נותנים לטיקטוק ערימה של סרטונים רלוונטיים, קישורים רלוונטיים ואם אפשר גם חיבור של קטלוג המכירה, והיא יוצרת בעצמה את הקמפיינים המתאימים. עזבו יוצרת, משפרת אותם תוך כדי ריצה לפי מה עובד ומה לא.

היא טוענת שמשפרסמים שהשתתפו בניסוי "שיפור משמעותית ROI", אבל זה מה שתמיד טוענים, לא?


עוד כלי מעניין הוא הרחבה משמעותית של ניסוי "Out of Phone": פתרון פרסום בתוך חנויות פיזיות - לופ של סרטוני טיקטוק רלוונטיים, שאתם בוחרים, בתוך החנות. כי למה שהמשפיענים שעבדת איתם יישארו בחוץ?


ולצידן, כלים מעניינים פחות כמו טיוב פרסומות לפי מחירי הקטלוג (חמוד, אבל רלוונטי רק לבעלי הקטלוגים המחוברים); ייחוס ROI לפי השפעה כוללת של כל הסרטונים ולא רק קליק אחרון - כי גם הסרטונים הראשונים יוזרים נחשפו אליהם חשובים, לא רק אלו שמהם נוצרה הקניה; וחיבור לספקים שמציעים אבטחת נתונים למי שממלא לידים בטופס שלכם בטיקטוק.


גוגל דוחפת את הדירוג לכל מקום - בפרסום ובחיפוש


אמת ידועה לכל היא שדירוג גבוה מעלה מכירות. נכון?

גם גוגל מבינה את זה, ומבינה שבאמזון לכל מוכר/ת יש גם בפרסום וגם בחיפוש דירוג - ואצלה אין.

אז היא מתחילה לשלב את הדירוג - אותו דירוג שאנחנו מכירים מגוגל שופינג ומפות גוגל - בכל מקום שאפשר.

ומה שיותר מעניין - כדי לעודד יותר עסקים (וכמובן - יותר מפרסמים פוטנציאליים) להוסיף את אופצית הדירוג, היא עדכנה את המדריכים של איך לקבל דירוגים, יחד עם אופציות אוטומטיות לקבל דירוג מלקוחות שחיפשו אתכם (בתקופה שאחרי החיפוש). כאן מבינים יותר ונרשמים לכל הטוב הזה.


(או שכמו תמיד שולחים לי מייל או ווטסאפ, ואני מוצאת לכם מקצוענ/ית מעולה שיעשו את זה בשבילכם)


יוטיוב מעדכנת את שורטס

שורה של עדכונים בשורטס - חיקוי הטיקטוק של יוטיוב. הכי רלוונטיים:


  1. תבניות! טמפלייטים מוכנים ליצירה

  2. אינטגרצית AI! רוצה להחליף רקע לסרטון? ה-AI יסדר אותך.

  3. עמוד טרנדים! במקור נועד למשתמשים, אבל אנחנו יודעים כמה חשוב לעקוב אחרי הטרנדים באיזור של הקהל כדי ליצור שורטים רלוונטיים יותר.



רוצה לפרסם בפייסבוק ואינסטגרם - ושלא יהיו תגובות למודעות?


כן! עכשיו אפשר!


אני יודעת, לרוב אנשי השיווק זה נשמע מוזר - תגובות הן אינטראקציה, ואינטראקציה מעודדת זכירות ונאמנות.

אבל ישנם תחומים שבהם תגובות הן לעיתים קרובות מדי פתח לזעם - מוצדק או לא. בחודש שעבר העברתי קורס באחת מחברות הביטוח הגדולות בארץ, וגיליתי שהרבה סוכני ביטוח חוששים מפרסום בסושיאל, בגלל הזעם של לקוחות שהתביעה שלהם נדחתה.


אז כן, הכי טוב זה להעסיק שירות לקוחות מעולה, שיטפל בתגובות.

אבל אם אין - עכשיו אפשר לחסום תגובות למודעות במטא! הנה המדריך, צעד צעד.


גוגל ומטא יוצרות סרטוני פרסומות בשבילכם


אין מה לעשות, וידאו מוכר הרבה יותר מתמונה פשוטה. התנועה תופסת את העין.


ואין מה לעשות, רוב המפרסמים לא יכולים להרשות לעצמם לצלם סרטון לכל פוסט.


אבל מה עם ליצור וידאו מתמונות סטילס - תנועה בתמונה, או רצף תמונות ערוך היטב - בעזרת AI?


גם גוגל וגם מטא הבינו מזמן את הפוטנציאל - ושתיהן משדרגות את הכלים לשדרוג וידאו.

אבל רק למפרסמים, כמובן. כי זה הקהל המשלם.


אפשר להתייעץ איתך? כן.

לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל אני תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.


איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?



היה מעניין?


כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.

ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:

Comments


bottom of page