חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
מהדורה שבועית 08.01.24
הכי חשוב השבוע: לינקדאין יקרה (אבל שווה?)
מחירי הפרסום בלינקדאין תמיד היו מהגבוהים ביותר בתעשייה. וב-2023 הנתונים מראים שמחירי המדיה ברשת עלו בלא פחות מ-30% לאורך השנה. קפיצה מאוד לא סטנדרטית.
למה? כי אילון.
ובעברית, ההתנהגות ה... אין מילה טובה יותר מ"פרועה" של אילון מאסק בניהול טוויטר (היום X, אבל ברצינות, מי קורא לטוויטר X?) הבריחה את רוב המפרסמים. המשתמשים עדיין שם, ואף רשת אחרת לא מצליחה להביא אליה את גדודי העיתונאים, הפוליטיקאים ובמיוחד אנשי הטק. הפרסום בטוויטר זול להפליא כיום - אם סטארטאפיסטים ואנשי הייטקס הם הקהל שלכם, מומלץ להתנסות (בעדינות).
והמתחרה הראשית של טוויטר (X...) בעולמות הפרסום להייטק וB2B היא לינקדאין. והיא קטפה את הפירות. בגדול.
מצד שני, אותם נתונים מהפייננשיאל טיימס מראים גם על עלייה ב-ROI, ההחזר על ההשקעה בלינקדאין. הנתונים מאותם מקורות מדווחים על החזר ממוצע של 120% על השקעת התקציב בקרב מפרסמים בינוניים וגדולים.
משפיע על תכניות השיווק? בעיקר אם קהל היעד שלכם הוא B2B או הייטק.
ל-B2B - לינקדאין נהדרת בתקציבים גבוהים, אבל חובה לוודא שהקמפיינר/ית לא פחות ממעולה. כן, יש לנו קמפיינרים מעולים ללינקדאין בשבילכם, זו העבודה שלנו. אם אין לכם תקציבים תנו עוד סיבוב על פייסבוק, כיוון שנשארו שם בעיקר בעלי עסקים שחייבים לשווק בעצמם וקהילות, קל יותר.
לתעשיית הטק - בבקשה, נסו את טוויטר, המשתמשים שם. בעדינות, כי מיעוט מפרסמים לעיתים קרובות גורם לעודף חשיפה לפרסומת, שמגיעה לתחושת בחילה קלה, מהסוג שאתם לא רוצים מקושרת למותג. אבל בחשיבה נכונה והגבלת הפרסום נכון, התוצאות נהדרות. אפילו כשמורידים את צבא הבוטים הפעיל בה.
מה צפוי בעולם המשפיענים ב-2024? לא מעט
עד כה, בעולם השיווק תחום המשפיענים היה הצד השני, ולעיתים ההפוך, מהמדיה המסורתית - ואפילו מהקמפיינים, "הקידום הממומן". או שאנחנו משקיעים במשפיענים במהלך מסויים - או שאנחנו קונים פרסומות. ב-2024 מגוון רחב של סוכנויות ניהול משפיענים צופות דווקא איחוד מרגש של ערוצי השיווק האלה.
"החוזים שלנו עם המשפיענים כוללים מגוון רחב של זכויות שימוש בתוכן שהם יצרו, מפרסום התוכן דרך מדיה בתשלום עד סוגי תוכן שונים וטלוויזיה", סיפרה דזירה מרצ'טי ראסל, מנהלת אחת מתכניות השותפים המובילות לדיג'ידיי.
חוץ מזה, המחקר של דיג'ידיי מצביע גם על המשך העמקת הקשר בין הרשתות החברתיות והמכירה הישירה באיקומרס (סושיאל קומרס - כמו חנויות טיקטוק ואינסטגרם); המשך הטרנד של מיקרו אינפלואנסרים ואפילו של אינפלואנסרים וירטואליים שכבר צוברים תאוצה ברשתות; וכניסה של טיקטוק לעולמות חדשים, כמו צפייה במסך גדול, כמו שאנחנו צופים היום לעיתים ביוטיוב דרך טלוויזיות חכמות. למאמר המלא - כאן.
משפיע על תכניות השיווק? כדאי שישפיע! שיווק בעזרת מיקרו-משפיענים ממוקדים ויצירת שיח באמצעותם, יותר מאשר ה"פוסט וגמרנו" שהיה נהוג פעם, הולך ותופס תאוצה - ובצדק, התוצאות מצויינות, כשעושים את זה נכון.
האתר בוורדפרס? בידקו את תוסף הפונטים! כן, עוד חולשת אבטחה
חולשת אבטחה חדשה התגלתה בוורדפרס, ומשפיעה על מאות אלפי אתרים בכל העולם: תוסף פונטים בשם - קחו נשימה עמוקה כי הוא ארוך - OMGF | GDPR/DSGVO Compliant, Faster Google Fonts. Easy.
זה תוסף שמבטיח שהפונטים שהתקנתם באתר יוצגו בצורה שהתכוונתם לגולשים, ומאיץ את מהירות הגלישה בטעינה מהירה יותר של הגופנים.
אם התוסף הזה מותקן אצלכם - יש לכם בעית אבטחה, תחליפו אותו!
וכן, כמו תמיד, עדכון הוורדפרס לגרסה החדשה ביותר תגן עליכם לפחות חלקית.
משפיע על תכניות השיווק? רק ברמת הבדיקה עם מנהל/ת האתר.
כלים מועילים: עורך PDF בחינם?!
כן.
כרגע, לפחות.
החברים בגיקטיים חקרו, בדקו, ומצאו סוף סוף עורך PDF שלא עולה כמו לשכור מתמלל לתמלל לכם את המסמך מאפס. והוא עוד בא עם סורק כתב! שעובד!
איפה הקאץ'?
הוא חינמי כרגע, אבל החברה מחפשת לו מודל מוניטיזציה נכון, שזה בעברית - איך לוקחים כסף ובאיזה צורה כך שאנשים באמת ישלמו. אז קדימה, זה הזמן לנצל אותו ומהר: https://www.pdfgear.com
משפיע על תכניות השיווק? לא, זה החלק הקבוע בחדשות הדיגיטל שבו אני חולקת אתכם כלים שעוזרים יותר למנהלות/י שיווק מאשר לשיווק עצמו.
אפשר להתייעץ איתך? כן.
לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.
コメント