רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!
מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
מהדורה שבועית 3.6.24.
הכי חשוב השבוע: אז מה יש שם, בהדלפה הגדולה מגוגל?
אם אתם לא חיים מתחת לאבן (ואני מניחה שלא, אין שם אינטרנט), בטח שמעתם משהו על המוני-המוני המסמכים הפנימיים של גוגל שהודלפו לרשת, ועוסקים בעיקר באלגוריתם החיפוש שלה - זה שקובע איזה תוצאות יקבל החיפוש. ובתכלס, אם האתר שלי יופיע במקום הראשון, החמישי או בבית הקברות לתוצאות חיפוש - העמוד השני.
מגוון אנשי SEO מובילים התנפלו על המון המסמכים (כמה המון? A trove. כמה זה trove? המון. ומשום מה חצי מהאתרים מצטטים את ה trove הזה...), והוציאו משם פנינים. לא קראתי את כולם, כי trove זה באמת הרבה.
אבל כן קראתי את המאמרים המרכזיים של מומחי הקידום האורגני בגוגל שאני סומכת עליהם באמת, והנה הממצאים העיקריים:
1. לינקים משפיעים, למרות כל מה שגוגל אומרת
מאז תחילת הפרישה של האלגוריתם הנוכחי, שזכה לשם הבכלל לא בוטה בכוונה שלו "Helpful Content", גוגל מספרת לנו שלינקים הרבה פחות חשובים מבעבר. ובכלל, כל הדברים הטכניים האלה של SEO? עזבו, צרו תוכן טוב והטראפיק יבוא.
מצד אחד, יש בזה מגמה נכונה: זוכרים את המחקר שסקרתי לעומק, שבחן את השינויים הכי מהותיים בדירוג אתרים מאז הפרישה?
הוא בהחלט מראה שתחומים טכניים שפעם היו מרכזיים, כמו - מספר מילים, תיבת חיפוש גם בתחתית האתר, כמות קריאות לפעולה וכדומה, כבר משפיעים הרבה פחות.
אבל מקומם של הלינקים שמובילים לאתר שלנו?
עדיין משפיע.
למרות שנציגי גוגל אמרו במפורש שוב ושוב בחודשים האחרונים שאין להם כבר כזו השפעה מכרעת.
2. כמות ההקלקות בתוך האתר משפיעה, למרות מה שגוגל אומרת
אנחנו? משתמשים בעובדה שאנחנו מחזיקים גם את מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם וגם את הדפדפן הפופולארי ביותר בעולם לטובתנו? מה פתאום?!
כה אמרה גוגל שוב ושוב. היא לא שואבת הקלקות בתוך האתר מכרום. מה פתאום?
היא מתייחסת רק לאירועים שאנחנו הגדרנו בגוגל אנליטיקס או גוגל טאג באתר שלנו. רק מה שהגדרנו.
ובכן, זה הגילוי הכי בוטה במסמכים המודלפים: היא כן. ועוד איך כן.
כלומר, אם יש לכם אתר עם הרבה אינטראקציות שמעודדות הקלקה - דפדוף בקרוסלות, מגוון מאמרים מעניינים, קטעי וידאו לצפות בהם, שאלוני "בחנו את עצמכם" - הוא יעלה גבוה יותר בחיפוש מאתרים אחרים בלי.
3. "רעננות" משפיעה, למרות מה שגוגל אומרת
"אין צורך לנקוט בצעדים טכניים כמו לרענן מאמרים ישנים, רק תיצרו תוכן טוב והוא ישמש אתכם שנים", אמרה גוגל.
ושוב, זה לא נכון. קצב פרסום תוכן חדש משפיע, ולגמרי אפשר לקחת מאמרים ישנים, לחדש אותם ולערוך אותם, ולפרסם מחדש. זה יעזור לדירוג.
4. מיתוג משנה, יותר ממה שגוגל אומרת
כמה מומחי SEO גילו בשנים האחרונות שיש קורלציה גבוהה בין כמה שהמותג מוזכר במקומות אחרים לגמרי מגוגל - רשתות חברתיות, למשל, פודקאסטים, חדשות ואתרים אחרים לגמרי - למיקום האתר בחיפוש.
לא מוזכר עם לינק. פשוט מוזכר.
רעיון די הגיוני - אם יש לי מותג פופולארי, סביר יותר שאנשים שמחפשים מידע או מוצר ירצו למצוא אותו יותר מאחרים.
אבל גם דורש הרבה יותר מעקב אחרי כל שאר הרשת ממה שגוגל מודה בו.
אז כן. עכשיו זה רשמי: מיתוג משפיע.
רגע, אז גוגל משקרת לנו?!
כן. כך עולה, לפחות, מהשוואת מגוון אמירות של נציגי גוגל ביחס ל-SEO למסמכים הפנימיים.
וזו השורה התחתונה: הדבר שהכי חשוב לקחת מהדלפת המסמכים הוא שענקיות האינטרנט לא באמת בעדנו, ולא תמיד אומרות את האמת.
תעשו את עצמכם מופתעים.
איך תקציר ה-AI של גוגל משפיע על מכירות?
אם אנחנו כבר בגוגל ו-SEO - כמה גילויים מעניינים לגבי תקצירי ה-AI של גוגל.
גוגל התחילה להשתמש בתקציר מבוסס-AI כתשובה ראשונה לחיפושים שלנו רק לפני חודשיים - ויש לא מעט מומחים שחושבים שהוא יהרוג את האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו היום.
אנשי שיווק מהמובילים בעולם עוקבים אחרי השינוי הזה ב-7 מליון עיניים. אולי הוא לא יהרוג את האינטרנט - אבל הוא בהחלט ישפיע על המכירות, ולפחות על הכניסות לאתרים שפעם נעשו ישירות מהחיפוש, וסביר להניח שינדדו יותר ויותר אל תקציר ה-AI.
אז מה ההשפעה?
בארט גורלוויץ, מבעלי המגזין המוביל Search Engine Journal והצוות שלו ביצעו 25,000 חיפושים של מוצרים, ספציפית, בגוגל, וחזרו לספר ש -
16% מחיפושים המוצרים יצרו תקציר AI (וזה כשתקציר עוד בהרצה ראשונית!)
אבל רק 4% מהשאילתות שמפרסמים משלמים עליהן יותר מ-5 דולר לקליק, בפרסום בגוגל
והכי מעניין: אם האתר שלי ממוקם במיקום ה 1-3 בדירוג החיפוש לשאילתה הזו, יש לי סיכום של 18% להופיע בתקציר ה-AI! אז כן, גם בעולמות ה-AI הקידום האורגני בגוגל משפיע. מאוד.
בשורה התחתונה - יותר ויותר מהחיפוש בעולם עובר ל-AI. גם בגוגל עצמה, וגם פשוט לצ'אטבוטים סטייל צ'אט-GPT. והגיע הזמן להתאים את תכניות השיווק שלנו, כי המגמה רק תופסת תאוצה.
תמונות הלינק בלינקדאין מתכווצות
שמתם לב שתמונות הלינק בלינקדאין התחילו להצטמצם להן?
רק תמונות אורגניות, כמובן. למפרסמים יש פריווילגיות - ותמונות גדולות. תראו את ההדגמה מבית Social Media Today:
זה לא באז, זה פיצ'ר: לינקדאין בכוונה תחילה רוצה להשאיר אתכם בתוך הרשת, ולא להפנות אתכם לאתרים אחרים. הנה ציטוט מההודעה של לינקדאין:
כדי לעזור למשתמשים להישאר בלינקדאין וליצור שיח ייחודי, אנו מפשטים את הפיד שלנו על ידי שינוי גודל התמונה ותצוגה מקדימה של קישורים לכתבות של צד שלישי עבור פוסטים אורגניים ותוכן ממומן
כלומר, אם אתם רוצים שהלינק שלכם יופיע עם תמונה גדולה - אל תסמכו על תמונת הלינק. כל תמונות הלינק יעברו לפורמט החדש בשבועות הקרובים.
וכן, זה רמז שלינקדאין מעדיפה פחות טראפיק החוצה בכלל באלגוריתם החשיפה שלה. אפשר בהחלט להפוך את התוכן למאמר ולהפיץ אותו, או... לחזור לימים הישנים של "לינק בתגובה הראשונה".
יוטיוב רוצה את הגיימרים
כן, זה קרה: יוטיוב השיקה את אפליקציית הגיימינג הפנימית שלה. כלומר, נוסף לסרטים, סרטונים ושורטס, בקרוב נוכל כולנו גם לשחק משחקי מחשב ביוטיוב.
הנה סקירה של Tech12, והנה השורה התחתונה ממני:
יוטיוב היא כלי עוצמתי, ולא סתם היא לוקחת בהליכה כל רשת חברתית כבר 20 שנה ברצף בלי למצמץ.
אם היא לא נמצאת עדיין באסטרטגיה השיווקית שלכם, דברו איתי. היא צריכה להיות.
טיקטוק בוחנת גרסה פנימית לארה"ב
זוכרים את "חוק טיקטוק" שהיה הדבר הכי מעניין לפני חודש? ואת סקירת האפשריות - מה יקרה עכשיו?
מסתבר שטיקטוק החלה להתנסות עם גרסה מיוחדת לארה"ב, ש"תקל על העברת הפעילות האמריקאית", כמו שהחוק דורש ממנה.
וכמו שאמרתי בסקירה - הגרסה תכלול פורמט קצת אחר של אלגוריתם התוכן המשובח של טיקטוק. כי את האלגוריתם המלא - החפיר שלה, הבידול שלה ומה שגורם לכל רשת חברתית אחרת לנסות לחקות אותה - היא לעולם לא תחשוף בפני חברה אמריקאית, לא משנה באיזה תנאי.
איך מודדים תוצאות שיווק דיגיטל?
ויותר חשוב - איך מודדים אותם בצורה שתאפשר לנו להבין למה דברים מצליחים ונכשלים, ולשפר תוצאות?
קורס חדש מבית דה ליסט - 4 ימים של סרטונים קצרים שמשתלבים בתוך יום העבודה, עם דיון ושאלות לצד הקורס במשך שבועיים, ואז המשך צפיה בסרטונים במשך 3 חודשים. הידד!
הרשמה מראש במחיר פיילוט (15 ש"ח במקום 75 ש"ח) כאן. נותרו עוד מספר מקומות למחיר הפיילוט, וכשהם יתמלאו - המחיר יחזור למחיר רגיל.
נתראה!
אפשר להתייעץ איתך? כן.
לסיום נזכיר שאני יודעת את כל זה כי העבודה שלי היא לעזור לכם לפתור כל תהייה, שאלה או דילמה בשיווק הדיגיטלי:
איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, ואיזה פרילאנסית או סוכנות יתאימו לך.
ווטסאפו לנו, שלחו מייל או קבעו שיחה אישית!
Comments