שלום, כאן נעמי מדה-ליסט, והעבודה שלי היא לייעץ לחברות ולעסקים בנושאי שיווק דיגיטלי - ולהתאים להן את מקצועני השיווק הדיגיטלי הטובים ביותר. כלומר, חלק חשוב מהיום שלי הוא לקרוא את כל המאמרים שאתם מדלגים או מרפרפים עליהם, להבין אותם באמת, ולהגיש את השורה התחתונה חמה, בעיטור פרשנות לוהטת.
ומתוך מאמרי הסיכום של 2022 והאסטרטגיה ל-2023, מתחילה לצוץ מנצחת של ממש בקרב הרשתות החברתיות.
אז מה, זו טיקטוק, נכון? הגיע הזמן להכניס אותה לתקציב הפרסום? או שאולי אינסטגרם מחזיקה בראש? יש טוענות חדשות לכתר?
מנהלי השיווק והעסקים חדי העין בינינו בטח ראו את הטבלה הבאה, שרומזת: כן, טיקטוק אהובה בהרבה על "דור ה-Z", בני ה-18-25.
חדי הטרנדים יודעים שמה שהזי-לניאלז הכי אוהבים היום, במיוחד בארה"ב, יהיה הטרנד החזק בעולם מחר גם על שאר הדורות.
אבל הסיבה העיקרית שראינו דווקא את הטבלה הזאת היא ש...
טיקטוק מקדמת אותה. חזק. זה לא שהיא לא נכונה, כן? היא פשוט מודדת את הדבר הלא-נכון.
כוח העל השני של מנהלות דיגיטל טובות באמת (וגם טובים) הוא לחזור לקרוא כל. מילה. ומילה. בניגוד לנטייה הטבעית שלנו היום – לרפרף. הראשון הוא למדוד את הדברים הנכונים, ולהבין מהמספרים את המסקנות הנכונות על אנשים.
קריאה מעמיקה עם כוחות העל האלו תגלה לנו מיד שלא מדובר כאן על המותגים האהובים ביותר על דור ה-Z. הכותרות מספרות על – שימו לב, כי זה מבלבל:
המותגים שיש הכי הרבה הבדל בין החיבה של דור ה-Z ברחבי העולם אליהם, לחיבה של כלל המבוגרים בארה"ב.
רגע, מה?
כן. אחת מחברות מחקר המותגים היותר מעניינות בעולם – מורנינג קונסלט – פרסמה את הטבלה הזו כחלק קטן, ואפילו די שולי ממחקר המותגים שלה.
הנה אותה טבלה מסתובבת – עם ההסבר המלא מלמעלה:
מרגישים כמו אימוג'י פייספאלם? גם אנחנו 🤦🏻♀️
אז...
מהם המותגים שדור ה-Z באמת הכי אוהבים?
שאלה מעולה, שתי נקודות. הנה הם, מהחלק הראשי של אותו מחקר:
איפה טיקטוק? לא כאן.
גם לא פייסבוק, מטא, ווטסאפ או אפילו אינסטגרם, שהיא עדיין הרשת המועדפת על מילניאלז ודור ה-X.
"אוקי, אבל אלו רק 10 מותגים", חדי הלשון יעירו. "בטח הגזירה מתחת לעשירי משרתת אינטרס כלשהו".
בסדר, אז בואו נבחן את טבלת 40 המותגים, שתגלה לנו כמה מסקנות מאוד, מאוד חשובות:
אם אנחנו עדיין חדים בשלב זה, נשים לב שאינטסגרם נמצאת במקום ה- 29 עם 73% אהדה בקרב צעירי העולם. וטיקטוק... לא. יש לאינטסגרם גם הרבה יותר משתמשים חודשיים פעילים, עדיין:
טיקטוק כן זוכה ל-77% אהדה - בקרב נשים בלבד. אינסטגרם, מצד שני מגרדת את ה-80% אהדה בקרב אותן נשים.
אבל רגע, מה זה אומר?
מי המנצחת בקרב הרשתות החברתיות?
בואו נגזור כמה מסקנות מרכזיות , בדרגת חשיבות עולה:
3. אינסטגרם ופייסבוק עדיין מנצחות.
אפילו בקרב בני ובנות 18-25, הקהל הטבעי של טיקטוק. הם מבלים יותר שעות בטיקטוק מאז 2021 והקורונה – אבל מאמינים לה פחות, ואוהבים אותה הרבה פחות.
2. מטא ובנותיה סובלות קשות מירידה באמון – ובשימוש – בכל העולם. כן אנחנו עדיין נכנסים לפייסבוק בשביל הקהילות, היא עדיין הרשת הגדולה בעולם. ואינסטגרם היא עדיין המקום להתעדכן לגבי החברים שלנו.
אבל ברגע שתגיע רשת שתציע קהילות טובות יותר מפייסבוק (הז'יטונים שלי יושבים על דיסקורד), או רשת עדכונים שתשבש את השליטה של אינטסגרם – הן בדרך למטה, ומהר. רשתות שמבוססות על זהות המשתמשים מצריכות נוכחות גבוהה. ובעברית – אם רוב החברים והמשפחה שלי שם, אני שם. ברגע שהן מתחילות לרדת בנוכחות, הן צונחות מהר.
1. הזוכה הגדולה בקרב היא דווקא... יוטיוב.
כן, היא לא באמת רשת חברתית. אבל היא מנצחת בלי תחרות בכלל גם באהדה אליה – במקום הראשון אצל נשים וגברים מילניאלז ואצל דור ה-Z גם יחד - וגם בכמות המשתמשים. לא רק החודשיים, היומיים.
שימו לב לאמירה מעניינת של מארק צוקרברג עצמו, שאפשר לסכם בתרגום חופשי ל"נרדמתי בשמירה":
"לא שמתי לב שדעת הקהל ברשתות החברתיות עברה מהרצון להתעדכן במי שאנחנו עוקבים אחריהם – לרצון לקבל את התוכן הכי מעניין".
זה שיפט שיצרה טיקטוק. "טיקטוקיזציה", קוראים לו המומחים. אבל בניגוד לאינטסגרם, שמנסה נואשות לחקות את טיקטוק ולא באמת מצליחה...
יוטיוב כן.
יוטיוב היתה הראשונה לזהות את הטרנד הזה, בניגוד לצוקי, ויצרה את "יוטיוב שורטס", טאב סרטונים קצרים בגלילה אנכית – "סווייפ אפ", מהתוכן הטוב ביותר בעולם, מוגש על ידי אלגוריתם שמנחש מה הכי נאהב היום.
נשמע מוכר?
כן. אם יש חיקוי בוטה של טיקטוק, זה זה.
אז למה הוא מצליח? למה יוטיוב עם 86.23% אהדה וטיקטוק נעצרה אצל הבאונסר ומתחננת להיכנס?
כשהשאלה היא למה, התשובה היא כסף
גם כאן.
יוטיוב, מאז ומעולם, היא המחזרת מספר אחת של יוצרי התוכן – מתחלקת איתם, חצי חצי, בהכנסות הפרסום מהוידאו שלהם.
יצרת תוכן טוב – הכסף יגיע.
(כן כן, זה לא חד משמעי, ויש הרבה ויכוחים בנושא. אבל זה עדיין הטרנד החזק).
היא גם השכילה להטמיע בשנה האחרונה פרסומות-מדבקה יעילות על גבי הסרטונים הקצרים. לא רק בשביל עצמה, אלא גם בשביל יוצרי התוכן שהבינו פחות זמן = פחות פרסומות.
החשיפה בטיקטוק טובה יותר. האלגוריתם העילאי שלה, שאוכל את יוטיוב לארוחת בוקר ואפילו לא משהק אחר כך, מעיף תוכן איכותי למליוני חשיפות בזמן קצר בהרבה. כל האגו בטיקטוק.
אבל יוצרי תוכן נבונים, שתוכנם פרנסתם, מייצרים חשיפה בטיקטוק... ואז מזמינים את המעריצים ליוטיוב, שם הם יוצרים את רוב התוכן המעמיק יותר והמעניין יותר שלהם.
ובואו נזכור גם שדור ה-Z גדל עם יוטיוב ביד. זו אפליקציית התוכן הראשונה שההורים נתנו להם לשחק איתה לבד, להיפתח לתוכן חדש לבד.
מבחינתם, זו הטלוויזיה.
ולכן, השורה התחתונה לגמרי:
הכלי החשוב ביותר לקשר עם לקוחות ב-2023 הוא וידאו אותנטי
וידאו איכותי, מעניין, נותן ערך. כזה שנוכל לשים גם ביוטיוב, גם בטיקטוק וגם באינסטגרם ופייסבוק, ויביא אלינו קהל ממגוון ערוצים.
החיפוש בגוגל מעדיף וידאו בחיפוש מידע, הוא מאפשר קידום אורגני וממומן חזק.
הוא שולתתתת! בת' השליטה ברשתות החברתיות, ומגדיל את החשיפה בטאבים המיועדים לוידאו – הרילז והסטוריז – במיוחד כשהוא נעשה בשיתוף עם יוצרי תוכן או מובילי דיעה.
ואם אתם מחפשים יוצרי וידאו מעולים, או מנהלי פעילות מובילי דיעה שיודעים להביא תוצאות – העבודה שלנו היא לאסוף את הטובים ביותר, ולהתאים לכם אותם. ידנית ואישית. זה מה שאנחנו עושים.
Comments